Thief

Synopsis: Frank is an expert professional safecracker, specializing in high-profile diamond jobs. After having spent many years in prison, he has a very concrete picture of what he wants out of life--including a nice home, a wife, and kids. As soon as he is able to assemble the pieces of this collage, by means of his chosen profession, he intends to retire and become a model citizen. In an effort to accelerate this process, he signs on to take down a huge score for a big-time gangster. Unfortunately, Frank's obsession for his version of the American Dream allows him to overlook his natural wariness and mistrust, when making the deal for his final job. He is thus ensnared and robbed of his freedom, his independence, and, ultimately, his dream.
Genre: Action, Crime, Drama
Director(s): Michael Mann
Production: MGM Home Entertainment
  2 wins & 6 nominations.
 
IMDB:
7.4
Metacritic:
78
Rotten Tomatoes:
96%
R
Year:
1981
122 min
43 Views

It's a hot car from

Charleston. They're running a name check now.

- Calling Matthews...

- It's stolen or missing.

Wanted for robbery and escape...

Ford, uh, four-door.

Can you make it to Melrose and...

It's the north-side zone. It's...

1,300 feet a second?

See if 32 has got him.

Are you clear?

We have

a purse snatch that's just occurred...

You're clear here.

Yeah. Come on.

- Mornin'.

- Yeah, mornin'.

What to it, Captain?

Cold.

Mackerel run when it's cold.

You want a danish?

Yeah.

Thanks.

Look at that, huh?

Hmm.

That's magic.

That's what that is, man.

That's the Sky Chief.

Ain't that Sky Chief somethin'?

Huh?

Yeah.

You bet.

Yo, Bruce.

Want to finish cleanin' up that LTD?

Move it up to the front line.

Get rid of this green Merc.

Hey, Bruce.

Park the Mark IV

under the lights.

Hey, John!

Spot this Cougar

on the corner for me, will ya?

Hey, sugar, those transfer titles

come in from the Vehicle Bureau?

Nope. Ralph got tied up

on the Chrysler with the cracked block.

- Get Barry for me, will you?

- He also had to drop some parts...

and you wanted him to make

the Laundromat collection?

- Yeah.

- Barry? Hold on.

- You got him?

- Yeah, 232.

Hey. Listen, I don't know how long

I'm gonna be with the man...

so do me a favor and swing by

the Vehicle Bureau...

and pick up some transfer titles

in my name, all right?

Bye. Bye.

Put your hand out.

Morning, Frank. Didn't see you come in.

Would you like breakfast?

No, just some coffee, thanks.

Thank you.

All right!

What do you make it?

It's, uh, 59...

D flawless to VSI 1.

You got a one and a half

to three-carat spread.

550,000 wholesale.

I'll take 185,000.

- I'll take it myself.

- Fine.

Have someone swing around tomorrow morning.

Look, these people want to meet you.

What?

They're stand-up guys.

- I want to meet people, I'll go to a f*ckin' country club.

- Okay, okay.

You want me to put some

of your end out on the street?

Barry will collect it.

You down the bread to him

at 3:
00 this afternoon.

You'll double your money

in three months.

My money goes in the bank.

You put your money

on the street.

Hey, give me the check.

Forget it.

Listen,

we having dinner tonight?

Yeah.

That's a new sweater.

It's nice.

Oh. Yeah, thanks.

- Then I'll pick you up at 8:00.

- Bye.

Tell him to, uh, see me...

the minute he gets, uh,

back here...

and, uh...

Sure.

...shit under a hot rock, man.

Hey, Frank, Frank, Frank.

What's doin', boss man?

Hey, give me my wrench back!

Here's your tool.

Not the mama one you gave me.

Can't work without a tool,

goddamn it.

I try my best.

I see you didn't do it.

"Nothing new ever happens

around here...

Making your life happen...

like you said...

collecting your debt

back from society...

I gotta see ya.

Your pal, Okla."

"Gotta see ya."

In a moment,

Arizona senator denies as false and libelous...

rumors that he has connections

with the underworld.

News time, 1:
02.

- Gimme a total, will ya?

- All right.

- Oh, Barry's been callin' you.

- When?

I don't know.

Couple of times last half hour.

- What?

- Three times.

532-9234.

- Gimme the phone, will ya?

- Yeah.

Hello?

- Where are you?

- The hell you been?

- You make the pickup?

- I'm in a goddamn phone booth.

Trying to find a phone that works in

this city. I have not made the pickup.

We got a problem.

Can you talk?

- No. You see our man?

- No, 'cause there was no man.

Gags took a walk

through his 12th-story window.

He's splattered

all over the sidewalk.

What do you want to do?

Did he down our merch?

Is he gone? Did he carry

Rate this script:(0.00 / 0 votes)

Michael Mann

Michael Kenneth Mann (born February 5, 1943) is an American film director, screenwriter, and producer. more…

All Michael Mann scripts | Michael Mann Scripts

FAVORITE (1 fan)

Submitted on August 05, 2018

Translation

Translate and read this script in other languages:

Select another language:

  • - Select -
  • Chinese - Simplified 简体中文 (Chinese - Simplified)
  • Chinese - Traditional 繁體中文 (Chinese - Traditional)
  • Spanish Español (Spanish)
  • Esperanto Esperanto (Esperanto)
  • Japanese 日本語 (Japanese)
  • Portuguese Português (Portuguese)
  • German Deutsch (German)
  • Arabic العربية (Arabic)
  • French Français (French)
  • Russian Русский (Russian)
  • Kannada ಕನ್ನಡ (Kannada)
  • Korean 한국어 (Korean)
  • Hebrew עברית (Hebrew)
  • Ukrainian Український (Ukrainian)
  • Urdu اردو (Urdu)
  • Hungarian Magyar (Hungarian)
  • Hindi मानक हिन्दी (Hindi)
  • Indonesian Indonesia (Indonesian)
  • Italian Italiano (Italian)
  • Tamil தமிழ் (Tamil)
  • Turkish Türkçe (Turkish)
  • Telugu తెలుగు (Telugu)
  • Thai ภาษาไทย (Thai)
  • Vietnamese Tiếng Việt (Vietnamese)
  • Czech Čeština (Czech)
  • Polish Polski (Polish)
  • Indonesian Bahasa Indonesia (Indonesian)
  • Romanian Românește (Romanian)
  • Dutch Nederlands (Dutch)
  • Greek Ελληνικά (Greek)
  • Latin Latinum (Latin)
  • Swedish Svenska (Swedish)
  • Danish Dansk (Danish)
  • Finnish Suomi (Finnish)
  • Persian فارسی (Persian)
  • Yiddish ייִדיש (Yiddish)
  • Armenian հայերեն (Armenian)
  • Norwegian Norsk (Norwegian)
  • English English (English)

Discuss this Thief script with the community:

Citation

Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

Style:MLAChicagoAPA

"Thief" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2019. Web. 18 Nov. 2019. <https://www.scripts.com/script/thief_21750>.

We need you!

Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

Watch the movie trailer

Thief

The Marketplace:

Sell your Script !

Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


The Studio:

ScreenWriting Tool

Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


Thanks for your vote! We truly appreciate your support.