The Cure

Synopsis: Dexter, age 11, who has AIDS, and his next door neighbor Erik, a little older and much bigger, become best friends. Erik also becomes closer to Dexter's mother than to his own, who is neglectful and bigoted and violently forbids their friendship upon learning of it. When they read that a doctor in distant New Orleans claims to have found a cure for AIDS, the boys leave home on their own, planning to float down the Mississippi river and find him.
Genre: Drama
Director(s): Peter Horton
Production: Universal
  2 wins & 3 nominations.
 
IMDB:
7.7
Rotten Tomatoes:
45%
PG-13
Year:
1995
97 min
282 Views


Hey, Erika, how is your

new boyfriend next door?

He's not next door, he's behind me,

I ain't never even seen him.

Who are your neighbors then,

Gomer Pyle and his brother Goober?

Eat shit...

What was that?

Hey, come back here, faggot!

I said come back here!

Who's there?

Are you asking me?

Are you spying me?

No, I'm working on my mud fort,

what are you doing?

I'm planting vegetables...

Thanks for moving in here,

now the kids in school call me faggot

and walk on the other side of the hall...

I have to live somewhere...

Why don't you go inside, until

I get done working on my garden.

Why?

So I don't have to worry

about catching something,

and dying!

It can't be transmitted through the air.

Just to be on the safe side,

I think you should go inside.

But I'm working on my mud fort...

Hey, what would you do if I come over

there and whooped your ass?

How long would that take?

About ten seconds...

I would wait until you were finished

and then I'd continue working on my mud fort.

You mean you'd just let me beat you up?

I'd try to stop you,

but I probably won't be able to...

I'm not very big.

In that case it would only take 5 seconds...

So is that what you're gonna do?

Maybe later...

Hello...

are you still there?

Shit!

Son of a bitch!

I warned you what would happen

if you got all dirty again...

One, two, three, the winner!

There's some boys outside playing baseball.

If you can go make the effort

to get to know them,

it'll be very nice...

I'm gonna go out with some

girls from the office tonight,

so cook yourself a dinner in microwave.

Have you thought anymore about Colorado?

I'm not going to camp!

Yeah but if you just give it a chance,

you'd meet some extra friends...

Why can't I go see Dad?

We'll call him,

if he says yes,

I'll put you on the next plane...

You know, you and his little friend Cindy,

can go to the movies

and get in for half price!

She's 23, mom!

Amazing, old enough to drink!

Yeah, but she doesn't...

Man! I was on World Eight!

You know it's not good to spend too

much times with these games.

What a bullshit! It's boring.

I have nothing against going fishing,

but I'm not touching the worms.

- I'll take care the worms.

- I'll take care the worms.

- I will.

- Yeah, we'll see about that...

Good night.

Got ya first!

They ended up giving me two pints of blood.

I guess it's a lot for baby.

My grandmother said

you're going to hell,

she says you'll suffer eternal torture

of a billion flames,

hotter than the center of the Sun.

Then she must be some kind of genius...

What?

My doctor's really smart,

he says he has no idea what happens

to people after they die...

If your grandmother knows,

she must be a genius.

She's a clerk at K-Mart.

Maybe she's just an underachiever.

No, she's an idiot.

So maybe I won't go to hell after all.

Are you sure those germs of yours

don't travel through the air?

Yeah, Why?

How old are you?

Eleven.

Jesus, you're a midget!

Well, if you look at the lower limit

of what's considered normal for my age,

I'm only 4 inches shorter.

Oh...

So...

do you know how to play Battleship?

G9...

Miss.

Damn!

Are you sure?

Yup...

D7...

Miss.

I have to eat my lunch now.

Why don't you just eat

whenever you're hungry?

Cause if I only eat whenever

I was hungry, I wouldn't be here.

Do you wanna go to Peterson's?

- What is that?

- It's a supermarket.

Food...

You got any money?

In my bedroom.

What should we do with him?

You wanna burn him?

Where did you get it all?

Allowance...

and fines.

Fines?

It's a little hard to explain.

Rate this script:(0.00 / 0 votes)

Robert Kuhn

 more…

All Robert Kuhn scripts | Robert Kuhn Scripts

FAVORITE (0 fans)

Submitted on August 05, 2018

Translation

Translate and read this script in other languages:

Select another language:

  • - Select -
  • 简体中文 (Chinese - Simplified)
  • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
  • Español (Spanish)
  • Esperanto (Esperanto)
  • 日本語 (Japanese)
  • Português (Portuguese)
  • Deutsch (German)
  • العربية (Arabic)
  • Français (French)
  • Русский (Russian)
  • ಕನ್ನಡ (Kannada)
  • 한국어 (Korean)
  • עברית (Hebrew)
  • Gaeilge (Irish)
  • Українська (Ukrainian)
  • اردو (Urdu)
  • Magyar (Hungarian)
  • मानक हिन्दी (Hindi)
  • Indonesia (Indonesian)
  • Italiano (Italian)
  • தமிழ் (Tamil)
  • Türkçe (Turkish)
  • తెలుగు (Telugu)
  • ภาษาไทย (Thai)
  • Tiếng Việt (Vietnamese)
  • Čeština (Czech)
  • Polski (Polish)
  • Bahasa Indonesia (Indonesian)
  • Românește (Romanian)
  • Nederlands (Dutch)
  • Ελληνικά (Greek)
  • Latinum (Latin)
  • Svenska (Swedish)
  • Dansk (Danish)
  • Suomi (Finnish)
  • فارسی (Persian)
  • ייִדיש (Yiddish)
  • հայերեն (Armenian)
  • Norsk (Norwegian)
  • English (English)

Discuss this The Cure script with the community:

Citation

Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

Style:MLAChicagoAPA

"The Cure" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2020. Web. 7 Aug. 2020. <https://www.scripts.com/script/the_cure_20001>.

We need you!

Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

Watch the movie trailer

The Cure

The Marketplace:

Sell your Script !

Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


The Studio:

ScreenWriting Tool

Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


Thanks for your vote! We truly appreciate your support.