Private Number

Synopsis: A series of cryptic phone messages and visions haunt a writer while he struggles to finish a novel. As they increase in intensity, he loses his grip on reality, eventually obsessing over an old mystery that will lead to horrific revelations about both him and his loyal wife.
Director(s): LazRael Lison
Production: Arc Entertainment
 
IMDB:
4.7
R
Year:
2014
95 min
Website
2 Views

1

Come on, buddy.

You did this once.

You can do it again.

All right.

Hey, babe!

Hey, punkin patch!

How you doing?

Look at you in that dress

and those shoes and that face.

Mm.

Come here.

Come here.

How's things going

at the, uh, boutique?

Good. We, uh...

I got the mannequins in today.

Oh, yeah?

I'm still waiting on

the display tables,

and the handyman needs to

fix the bathrooms.

Oh, yeah, speaking of handymen.

You didn't fix the door?

I didn't fix the door.

What, do you turn to the

right or the left?

Kick it.

You really need

to fix this door.

Attagirl!

Soon it's not gonna open at all.

I got it.

How'd the writing go today?

Good. Good, yeah.

Uh, I think

I made a breakthrough.

Great.

I can't wait to read it.

Um, whose turn is it

to do the dishes?

I got 'em.

Good.

Gonna get some afternoon sun.

Okay.

That's a lot of dishes.

Oh, shit.

Sorry. I didn't mean

to interrupt.

I just wanted to tell you

that I love you.

I love you, too, baby.

All right. Well, I don't

wanna distract you.

I'm gonna go get ready.

Okay.

Wanna join me?

Now?

I just finished my makeup!

You can do it again.

In 20 minutes?

Yeah, yeah, yeah.

You just don't wanna

share the shower with me because

you're a water Nazi.

Well, that's true.

But you know what?

They are gonna be here

in 20 minutes,

so you need to hurry up.

I'm a man.

I can be ready in five.

I'm so glad we're

having people over.

I was beginning to feel like we

were becoming my parents.

You think I'm your dad?

That's pretty creepy, babe.

Oh, I mean,

you know what I mean.

We used to go out with

couples all the time.

Now I'm so busy at the boutique,

and you're constantly in

front of the computer,

and at night we just

come home and collapse.

You know what?

Life is gonna pass us by,

and one day we're gonna wake up

and realize that we missed it.

So tonight, let's just have fun.

Deal?

No talk about work.

No.

I can't argue with you

in that dress.

Mm.

You'll mess up my makeup.

Mm-hmm.

So I gotta ask.

Like, whose idea was the bowtie?

The matching?

Who do you think?

I am just so awful to these two.

I don't know how

they put up with me.

It's totally forgiven as long

as you don't have

the matching Christmas pictures

with everyone in the same color.

You know what I mean?

Actually, I was thinking...

How did you know, Michael?

Reindeer sweaters for everyone.

So a whole year?

Yeah, a whole year.

Not a drop, man.

Not even cough syrup.

Yeah, and, uh, that is next.

Yes, it is. Yes, it is.

Now you need to learn to eat

like a big boy already,

because you are

a big boy, Mason.

Oh, I'm sorry, Kat.

I'll help you clean this up.

It's fine.

Um, so, Michael,

tell us about the new book.

We've heard so much about it.

I gotta tell you,

it's kicking my butt,

but I'm trouping through.

Good.

Well, I love "Knight Fire,"

so if you ever need anyone to

give this version a read,

I'm your woman.

Yeah, good luck with that.

He doesn't even let me read it.

Yeah, top secret,

mm-hmm.

No way. It would

drive me absolutely nuts

if Bill was working on something

this big and kept it from me.

Well, I can't wait

till it's ready.

She means it.

She tells all her friends

she knows the guy who wrote

that "Knight" book.

Really?

Yeah.

Aww, thank you.

Yeah.

Then she asks why

I can't be a writer, so...

You could be a writer, man.

No. I don't know the first

thing about writing.

I didn't know how to write a

book until I wrote a book.

I still don't know

how to write a book.

Make it up as you go along.

So is this new one a

Rate this script:(0.00 / 0 votes)

Translation

Translate and read this script in other languages:

Select another language:

  • - Select -
  • Chinese - Simplified 简体中文 (Chinese - Simplified)
  • Chinese - Traditional 繁體中文 (Chinese - Traditional)
  • Spanish Español (Spanish)
  • Esperanto Esperanto (Esperanto)
  • Japanese 日本語 (Japanese)
  • Portuguese Português (Portuguese)
  • German Deutsch (German)
  • Arabic العربية (Arabic)
  • French Français (French)
  • Russian Русский (Russian)
  • Kannada ಕನ್ನಡ (Kannada)
  • Korean 한국어 (Korean)
  • Hebrew עברית (Hebrew)
  • Ukrainian Український (Ukrainian)
  • Urdu اردو (Urdu)
  • Hungarian Magyar (Hungarian)
  • Hindi मानक हिन्दी (Hindi)
  • Indonesian Indonesia (Indonesian)
  • Italian Italiano (Italian)
  • Tamil தமிழ் (Tamil)
  • Turkish Türkçe (Turkish)
  • Telugu తెలుగు (Telugu)
  • Thai ภาษาไทย (Thai)
  • Vietnamese Tiếng Việt (Vietnamese)
  • Czech Čeština (Czech)
  • Polish Polski (Polish)
  • Indonesian Bahasa Indonesia (Indonesian)
  • Romanian Românește (Romanian)
  • Dutch Nederlands (Dutch)
  • Greek Ελληνικά (Greek)
  • Latin Latinum (Latin)
  • Swedish Svenska (Swedish)
  • Danish Dansk (Danish)
  • Finnish Suomi (Finnish)
  • Persian فارسی (Persian)
  • Yiddish ייִדיש (Yiddish)
  • Armenian հայերեն (Armenian)
  • Norwegian Norsk (Norwegian)
  • English English (English)

Discuss this Private Number script with the community:

Citation

Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

Style:MLAChicagoAPA

"Private Number" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2019. Web. 14 Nov. 2019. <https://www.scripts.com/script/private_number_16271>.

We need you!

Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

Watch the movie trailer

Private Number

The Marketplace:

Sell your Script !

Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


The Studio:

ScreenWriting Tool

Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


Thanks for your vote! We truly appreciate your support.