Missing in America

Synopsis: A haunted Vietnam veteran (Danny Glover), living in exile in the forests of the Pacific Northwest, is faced with a life-changing decision after he is visited by a former platoon member (David Strathairn) and his young Amerasian daughter (newcomer Zoe Weizenbaum).
Genre: Drama, War
Production: First Look Pictures
  4 wins.
 
IMDB:
6.6
PG-13
Year:
2005
102 min
Website
67 Views


Get out of my way,

you damn lazy dog.

Here.

No good

worthless old mutt.

Get out of my way,

you damn critters.

Here.

Here.

Worthless buzzards.

Coffee went up,

I had to short you

some canned goods

to keep 'em at 20.

Is that a problem?

Take it or leave it.

Your friend find you?

What?

There was a guy here

this morning

looking for you.

Said he was

your friend.

Daddy, look what I found.

What is it, honey?

Hey!

Hold it right there!

Easy, cowboy, easy.

Who are you

and what do you want?

Lieutenant?

Oh, it is you,

you no good

son of a b*tch.

Private Henry R. Hocknell Jr.,

reporting sir!

Don't salute.

Come on,

don't pretend

you don't remember!

Baby killing warmonger!

Hocknell?

You bet your red ass!

Daddy!

Vietnam in '67.

Come here,

it's okay, it's okay.

It's all right,

it's all right.

My God!

Henry!

Yeah!

Come here!

Hey, how did you

find me?

Well, it wasn't easy.

Nothing short

of a goddamn miracle,

it was.

This is Lee,

it's my kid.

I call her Lenny.

Lenny, this ugly bastard

is Jake.

Eggs aren't collected

till the end of the day.

It's okay, it's okay.

Oh, he just looks scary.

Oh yeah, you got

a little slice

of heaven here, Lieutenant.

Yeah.

Your kid, huh?

Yeah, ended up

marrying me a gook.

Well, me and women

never got along too well.

Been there myself.

So where's your wife?

Uh, she died.

Sorry.

Yeah, well, me too.

You still got that thing?

Forgot all about it.

Oh yeah.

Well, my dad gave it to me

on his freaking death bed.

Said it was leading me

to where I was meant

to go.

Guess it did.

Hey!

Don't do that.

You been

to the Wall, Jake?

No.

You couldn't drag me there.

Yeah, well I...

I never thought I'd go

but I'm glad I did.

You went?

Yeah,

I went in the middle

of the night,

just me and a. 38,

I was gonna blow

my freaking brains out.

Yeah.

A final F-you

to Uncle Sam,

you know what I mean?

And then I looked

at all them freakin' names,

and all those people that had

their lives stole from them,

they didn't have

no goddamn choice.

But I did.

All I could think of

was me sitting there

drowning in self-pity,

some pathetic piece of sh*t.

So what'd you do?

I couldn't do it,

I couldn't do it

to them.

So, I ended up

going back to Nam,

to try to find

whatever the hell it was

I lost over there.

So, you see, Jake,

if I'd never gone to the Wall,

I'd never had Lenny.

If you came here

on some mission,

preaching me about the Wall,

you're wasting your time.

No, no, I...

that's not why

I came.

Why did you?

You know, I always wanted

to take Lenny to the Wall.

Yeah, so take her.

Nah, I can't.

What's stopping you?

Lung cancer.

Oh, Christ!

Yeah!

It's that Asian orange sh*t.

Yeah, go figure

all that goddamn crap

I've been through,

some goddamn weed killer

from 30 years ago

is trying to kick my ass.

Yeah, I've got to see

some specialist back East,

and it's gonna be

pretty rough.

We all gotta take a dirt nap

sooner or later, don't we?

Oh no.

You're the only guy

I can trust, Jake.

Absolutely not.

Hey, it's just

for a little while,

you know what I mean?

She could help

around the place here,

No!

Come on, Jake,

you took care of me.

You always took care

of all of your men!

No I didn't.

She's all I've got

in the world, Jake.

And... and

I'm all she's got...

Forget about it, Henry.

It ain't gonna happen.

You all squared away, honey?

Good, I'll be right in.

You're nice and warm in there,

my little princess.

Yeah.

Good, good.

Uh, you brush your teeth,

did you?

Wash your face and hands

hm? Everything?

You, uh, got your clothes

all set up for tomorrow?

M m-hmm.

Yeah?

I'm okay.

Oh, I know you are.

You know,

I love you very much.

Now, you know

what you gotta do, right?

M m-hmm.

I know you're gonna do

a good job.

I know you will.

Yeah.

You're gonna make me

very proud.

Okay, Lenny.

Okay, now.

Okay, Lenny.

Now you be strong,

be real strong, all right?

You know,

there's not a better man alive

than Jake.

And you can trust me

on that.

You can.

Look at those cute

little kids, man.

A girl, that's all

the wife and I

ever talk about.

A cute little girl.

Good night, honey.

Good night, Daddy.

Hey, Lenny?

I want you to say

"Good night"

to mean old Jake here.

' Night, Lieutenant

M r. Mean Old Jake.

Your dad

in the shed..?

Your dad

in the outhouse?

Did you hear me?

What's the matter?

I gotta go find

your dad.

Hen...

Hey... sh*t!

Henry!!

Ow!

Henry!

Where is he?!

He's gone!

What do you mean

he's gone?

He left me here!

He left me here

with you!

I... I...

when did he leave?

Oh, Christ!

Let's go!

No!

Too bad!

What hospital

is he going to?

I don't know!

Goddamn it to hell!

Stop it!

Ice cream,

you want some ice cream?

No!

What about one of them

cheeseburger things?

No!

This is a damn sheer waste

of my time.

Hey, what are you doing?!

I'm leaving!

And you can't stop me!

Hey! Hey!

Wait! Hey, stop!

Hey, hey!

Hey!!

Hey!!

Hey!

I'm not going!

No wonder your dad

left you!

No wonder

your wife left you!

How did you..!

Why you little..!

Let go!

Let me go!

The truth is

she left me 'cause she wanted

a bunch of pain-in-the-ass kids

like you

and I didn't!

I don't like you!

And so what?

I don't like me either.

Get, get on.

Now I have to wait.

Get!

You better fix yourself

something to eat.

When your dad comes back

and you're dead

because you ain't ate nothin'

it ain't my fault.

I can't cook.

Henry says

you can cook!

Only a little.

Jello.

Well, if you can find

the chicken that lays

the Jello egg,

you can cook it.

You yelled at me.

Get used to it!

Lieutenant.

Those kids,

what if something happened

to them,

in the line of fire?

Shoot 'em all,

cherry boy.

They're gooks

and they're gooks.

What?

Ain't no big thing.

Go to hell.

Lieutenant, I've got

a bad feeling...

Get over it.

Sir...

Don't be

a p*ssy, Gardner.

Sir, we can't do this!

Shut up!

Let's rock'n'roll!

There aren't

any seat belts.

Any what?

Seat belts.

We have to have

seat belts.

We don't need

no damn seat belts.

Where we going?

Never you mind.

Yes, hello?

The number you have reached

is not in service.

Please check the number

or try your call again.

Damn it!

Damn it!

And damn you Henry!!

You shouldn't wander off

too far by yourself.

There's mean-ass neighbors

that hates kids.

They eat 'em whole.

Swallow 'em up

in one bite, they do.

It's time for you

to start earning your keep.

Get some feed

and feed the critters.

For Christ's sake.

Never mind.

Give me that!

Leave my stuff alone!

Go away!

Well, who's this little angel?

Her name is Lenny,

she be going any day now.

Hi, Lenny.

My name is Kate.

You got my supplies?

Where you from, Lenny?

We gotta get going.

Would you mind?

Uh...

Can I get something

to eat now?

Hell no, you shoulda eaten

at the house.

You just help yourself

to anything you want.

It's on the house.

You shoulda asked

Rate this script:0.0 / 0 votes

Nancy L. Babine

All Nancy L. Babine scripts | Nancy L. Babine Scripts

0 fans

Submitted on August 05, 2018

Discuss this script with the community:

0 Comments

    Translation

    Translate and read this script in other languages:

    Select another language:

    • - Select -
    • 简体中文 (Chinese - Simplified)
    • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
    • Español (Spanish)
    • Esperanto (Esperanto)
    • 日本語 (Japanese)
    • Português (Portuguese)
    • Deutsch (German)
    • العربية (Arabic)
    • Français (French)
    • Русский (Russian)
    • ಕನ್ನಡ (Kannada)
    • 한국어 (Korean)
    • עברית (Hebrew)
    • Gaeilge (Irish)
    • Українська (Ukrainian)
    • اردو (Urdu)
    • Magyar (Hungarian)
    • मानक हिन्दी (Hindi)
    • Indonesia (Indonesian)
    • Italiano (Italian)
    • தமிழ் (Tamil)
    • Türkçe (Turkish)
    • తెలుగు (Telugu)
    • ภาษาไทย (Thai)
    • Tiếng Việt (Vietnamese)
    • Čeština (Czech)
    • Polski (Polish)
    • Bahasa Indonesia (Indonesian)
    • Românește (Romanian)
    • Nederlands (Dutch)
    • Ελληνικά (Greek)
    • Latinum (Latin)
    • Svenska (Swedish)
    • Dansk (Danish)
    • Suomi (Finnish)
    • فارسی (Persian)
    • ייִדיש (Yiddish)
    • հայերեն (Armenian)
    • Norsk (Norwegian)
    • English (English)

    Citation

    Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

    Style:MLAChicagoAPA

    "Missing in America" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2024. Web. 12 Jul 2024. <https://www.scripts.com/script/missing_in_america_13868>.

    We need you!

    Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

    Watch the movie trailer

    Missing in America

    Browse Scripts.com

    The Studio:

    ScreenWriting Tool

    Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


    Quiz

    Are you a screenwriting master?

    »
    What does "CUT TO:" indicate in a screenplay?
    A A transition to a new scene
    B A camera movement
    C The end of a scene
    D The beginning of the screenplay