Joshy

Synopsis: After his engagement suddenly ends, Joshy and a few his friends decide to take advantage of what was supposed to be his bachelor party in Ojai, California. In their attempt to help Joshy deal with the recent turn of events, the guys turn the getaway into a raucous weekend filled with drugs, booze, debauchery, and hot tubs. Written and directed by Jeff Baena and featuring an ensemble cast of hilarious comedic talents-including Thomas Middleditch (HBO's "Silicon Valley"), Adam Pally (TV's "Happy Endings"), Alex Ross Perry (director of Queen of Earth), Nick Kroll (TV's "The League"), Brett Gelman (TV's "Married") and Jenny Slate (Obvious Child) -Jeff Baena's sophomore feature is a wickedly amusing portrayal of male bonding and emotional incompetence.
Genre: Comedy
Director(s): Jeff Baena
Production: American Zoetrope Entertainment
  1 nomination.
 
IMDB:
5.8
Metacritic:
62
Rotten Tomatoes:
79%
R
Year:
2016
93 min
83 Views


Hey!

Hey.

Someone's still in bed.

Hey, babe,

what if we stay in

for dinner tonight

and I cook?

Just the two of us?

Man:

Instead of going out?

Yeah, sure.

Whatever you want.

Really?

That's cool.

I have chicken.

- I like chicken.

I'm a chicken man.

Woman:

Hi, mom.

Oh, how are you?

Mahjong?

You don't play mahjong,

do you?

I gotta go.

Let me call you

in a little bit.

All right,

i love you.

All right. Bye.

Rachel?

Rachel?

Rachel?

Oh, my god.

Rachel?

Oh, um.

Woman on TV:

...San Francisco private jet

to Georgia...

Hey, man,

how's it going?

- Man:
Joshy called me.

- Woman:
Is he okay?

Do you remember

when I put

the deposit down

on that house in Ojai

for his bachelor party?

Well, I guess the person

that owns the house

called, uh, joshy,

and they were like,

"what are gonna do?"

- Right.

- So, um-- so then

he called me.

And was like,

"what do you wanna do?"

'Cause you can't get

the deposit back.

And he's like,

"well...

We have the house."

- Are you gonna go?

- Mm, I don't know.

Are you stoned?

Hey!

Hey, man.

- How are you?

How are you?

What?

What the f*ck

was that?

Be careful!

I was saying

"how are you?" Before.

Yeah, yeah, I know.

It just-- it obviously

wasn't the best time.

Yeah.

Joshy!

Joshy?

Joshy?

Hmm.

Dude...

Don't touch it.

It's a fucking

sniper rifle.

It's a bb gun.

See?

It's loaded.

Goddamn right it is.

Man:

Think about what it

would have been like

as a child in 1939

or 1964

to get taken

by your parents

to the New York

world's fair, right?

So they take you

to, I don't know, say,

the Chilean pavilion.

And you're

smelling Chilean food

for the first time.

You've never even

seen it before.

- You're seeing people dressed

in traditional Chilean garb--

hey, guys.

Ari? Adam?

I'm Eric.

- Oh, hey, man.

- Oh, yes, dude.

So funny on

the reply alls, man.

- Hi, nice to meet you.

- Oh, thanks, man.

I like to set

a little tone

over email

just to let people know

what kind of bro

they're gonna get.

- No, it was hilarious.

- For sure. Tone set.

I don't know if Joshua

gave you any background

on me,

but I live with him

in the same housing complex.

Lived with him.

But that's actually what

i think this weekend's

gonna be great for.

It's, like, just

cleansing the palate.

Keep it light,

keep it fun.

Yes, keeping it light,

i think, is Paramount.

You brought a bunch

of board games.

Awesome.

Yeah, this is kind of

the big one that I'm

looking forward to.

"Mecha dungeon crawl,"

have you seen this?

No.

It's a really big, long

complicated co-op game.

That it'll take

a couple hours to

go through the directions.

- So it's like "cranium"?

- No, it's not like "cranium."

It's a lot more

complicated than that.

More like

"apples to apples"?

No, it's not like that

at all either.

We got a portion of time

that will be perfect

for, like, these games.

Like, you and Josh

can do that.

- And, like, you and I can...

- Get high?

- Burn it up.

- I have a one-hitter.

Actually, do you guys mind

not doing that in here?

You know, I just wanna

be able to come in here

and get in bed

and sleep

and not have ash

and detritus

and paraphernalia

everywhere.

Okay, no detritus

in this room.

I'm a backpack hip-hop kid,

you know?

- Oh, of course. Uh-huh.

- J5, dilated peoples,

- like, everybody, you know?

- Yeah, I love

tribe called quest.

- Stone's throw.

- Yeah, stone's throw is cool.

But I also like t swift,

you know?

- Josh:
Hey!

- Hey, Joshua!

Hey, Eric.

Oh, my god!

Holy shit.

Hey. Hi.

I'm katee.

- Hey.

Rate this script:(0.00 / 0 votes)

Jeff Baena

Jeff Baena (born June 29, 1977) is an American screenwriter and film director known for Life After Beth, Joshy, The Little Hours, and for co-writing I Heart Huckabees with David O. Russell. more…

All Jeff Baena scripts | Jeff Baena Scripts

FAVORITE (0 fans)

Submitted on August 05, 2018

Translation

Translate and read this script in other languages:

Select another language:

  • - Select -
  • 简体中文 (Chinese - Simplified)
  • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
  • Español (Spanish)
  • Esperanto (Esperanto)
  • 日本語 (Japanese)
  • Português (Portuguese)
  • Deutsch (German)
  • العربية (Arabic)
  • Français (French)
  • Русский (Russian)
  • ಕನ್ನಡ (Kannada)
  • 한국어 (Korean)
  • עברית (Hebrew)
  • Gaeilge (Irish)
  • Українська (Ukrainian)
  • اردو (Urdu)
  • Magyar (Hungarian)
  • मानक हिन्दी (Hindi)
  • Indonesia (Indonesian)
  • Italiano (Italian)
  • தமிழ் (Tamil)
  • Türkçe (Turkish)
  • తెలుగు (Telugu)
  • ภาษาไทย (Thai)
  • Tiếng Việt (Vietnamese)
  • Čeština (Czech)
  • Polski (Polish)
  • Bahasa Indonesia (Indonesian)
  • Românește (Romanian)
  • Nederlands (Dutch)
  • Ελληνικά (Greek)
  • Latinum (Latin)
  • Svenska (Swedish)
  • Dansk (Danish)
  • Suomi (Finnish)
  • فارسی (Persian)
  • ייִדיש (Yiddish)
  • հայերեն (Armenian)
  • Norsk (Norwegian)
  • English (English)

Discuss this Joshy script with the community:

Citation

Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

Style:MLAChicagoAPA

"Joshy" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2020. Web. 19 Sep. 2020. <https://www.scripts.com/script/joshy_11401>.

We need you!

Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

The Marketplace:

Sell your Script !

Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


The Studio:

ScreenWriting Tool

Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


Thanks for your vote! We truly appreciate your support.