Jack and Diane

Synopsis: Two misled youth look to even the playing field when their friend is mistreated by a local physician.
Year:
2008
11 min
117 Views


Karen?

Shoot.

- Hey, is this the bus from DC?

- Yeah.

I'm looking for my sister.

- Do you have a passenger list?

- No list.

Now get off the bus.

Start cleaning.

- Now.

- Hi.

Hold... hold on a sec.

Do you think I could use your phone

after you're done?

I'd... I'd pay you,

but I don't have my...

- I've lost my wallet.

- Yeah.

Obbligato

Pizzicato

Guy Lombardo...

It's the craziest

When you noodle

with a doodlin' song...

Can I use your cell phone?

Little softer

Perry Como

Even softer

Pianissimo

Say you love me

With a doodlin' song

B, C, D, what you

doodle-dee-do to me...

F*** you, you piece of sh*t.

Don't talk to me, then.

I can't hear you.

You're f***in' breaking up.

Hello? Hello?

F***in' A, man.

- Hi.

- Hi. What do you want?

Can I use your phone?

What?

Do you have a free

call plan or pay-by-minute?

I don't know. I guess I...

- S-So what?

- Well, can I use your phone?

Turn that sh*t down!

I'm sorry, do I know you?

Why would you think that...

Jack, if you don't turn down

that motherfucking music,

I swear to God

I'm gonna come in there...

Damn, spaz. Chill.

You need a hand with that?

You want some?

Okay.

Do you need to use a phone?

Yeah. Thank you.

- Hold on, I'll get mine for you.

- Thanks.

What's the number?

Oh, I can do that after this stops.

No, it's cool.

What's the number?

Shoot, wait.

- 6... no, 6-2...

- How's that?

- Hello?

- Where are you?

At home.

Didn't you get my message?

- No, I lost my phone.

- Again?

- Mom's gonna freak.

- Do you have a pen?

Diane, what are you looking for?

This should be easy to remember.

- Thank you.

- 2-4-6-8 Baxter.

I miss you.

- I'm bummed you're not coming.

- Miss you, too.

I'm going on, like, now,

so go get a cab.

Okay.

Well...

thanks.

I guess I ought to get going.

- See ya.

- You can stay if you want.

I mean, if you want.

We have beer.

Okay.

Oh, shoot.

I think I should go.

What do you mean?

My aunt's, like,

waiting for me, I think.

Come on.

Stay.

We're gonna go get some food.

- Okay, wait right here.

- What?

- Wait right here.

- 'Kay.

You okay?

- You sure?

- Yeah, I'm okay.

I... yeah. Yeah, I'm okay.

- Okay, wait here.

- 'Kay.

- Give me your wrist.

- Okay.

I... I... I...

You broke your notes

I put you back together

Put you back together

You want a drink?

Thirsty?

Oh, I don't have ID.

I got stash.

What do you want to mix it with?

Anything.

What?

I don't care.

What have they done

to my Synthia?

What have they done

to my Synthia?

What have they done

to my Synthia?

What have they done

to my Synthia?

Put you back...

But I can't

Put you back together

But I can't

Put you back together

Put you back together...

Hey, I looked all over for you.

Where'd you go?

- To vomit.

- What?

To throw up.

All right.

See? Smell my breath.

I believe you!

Fine.

You want a sip?

No.

Give me your wrist.

My number.

I like you.

What?

I like you.

I've gotta go to the bathroom.

Oh, I'm sorry.

Here.

No, I don't... I don't

want you to do that.

- But you're bleeding.

- No, I...

I ca... I've got it under control.

- You want some water?

- No.

Do you have a tampon for...

no, I mean do you have

a quarter that I can have?

Yeah.

Thanks.

I'm just gonna wait

outside for you.

All right.

What? Oh, sh*t!

Sorry.

How are you feeling?

You wanna go?

Ma... maybe we can

just sit down now?

Wanna go upstairs?

So, I guess your aunt's

gonna, like, freak?

Yeah, I don't know.

She's cool.

So, how are you gonna get home?

I don't know.

Do you know how to get home?

- Yea...

- I have a Metro card if you want it.

Yeah.

Thanks.

I'm cool from the subway.

Okay.

See you later today?

- Yeah, totally.

- Okay.

Okay, I'll let you go.

- Call me.

- I will.

Looking from a window above

It's like a story of love

Can you hear me?

Came back only yesterday

Moving further away

Want you near me

All I needed

was the love you gave

All I needed

for another day

And all I ever knew

Only you

Sometimes when I think

of your name

And it's only a game...

Oh, my goodness.

You... you came from nowhere.

You're okay?

Are you okay?

I'm going to call

an ambulance, okay?

Hold on. She's okay.

I'm sorry, you'll have

to take another cab.

No, man, she's standing.

She doesn't need an ambulance.

She'll be fine.

Besides, it was her fault, man.

I saw the whole thing.

She doesn't have

health insurance.

She's just gonna wind up getting a huge

hospital bill with a f***ing ambulance.

Give her 20 bucks.

She'll be okay.

Are you... are you okay?

Diane? Is that you?

Jesus Christ.

- Where the hell have you been?

- I'm peeing.

Do you know how much trouble

you're in, young lady?

I'm peeing. Go away.

Your brother used

to wear a helmet.

You can't ground me!

You're not my mother!

While you're here

for the rest of the week,

I can do whatever I want.

No, it's just another

six days of this hell.

Fine! Glad you came to visit.

Let's see if you ever come back.

Does it hurt?

No, it's just a scratch.

Thanks.

Hey, do you like sushi?

I don't know.

It's good.

It's good with ketchup.

Try it.

Do you like it?

I didn't like it either at first.

Do you wanna spit it out?

So, do you wanna see my room?

Yeah, sure.

Here, we can bring these.

Hold on, I wanna

show you something.

I've... this...

I've... I've never played this

Rate this script:0.0 / 0 votes

Brenton Covington

All Brenton Covington scripts | Brenton Covington Scripts

0 fans

Submitted on August 05, 2018

Discuss this script with the community:

0 Comments

    Translation

    Translate and read this script in other languages:

    Select another language:

    • - Select -
    • 简体中文 (Chinese - Simplified)
    • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
    • Español (Spanish)
    • Esperanto (Esperanto)
    • 日本語 (Japanese)
    • Português (Portuguese)
    • Deutsch (German)
    • العربية (Arabic)
    • Français (French)
    • Русский (Russian)
    • ಕನ್ನಡ (Kannada)
    • 한국어 (Korean)
    • עברית (Hebrew)
    • Gaeilge (Irish)
    • Українська (Ukrainian)
    • اردو (Urdu)
    • Magyar (Hungarian)
    • मानक हिन्दी (Hindi)
    • Indonesia (Indonesian)
    • Italiano (Italian)
    • தமிழ் (Tamil)
    • Türkçe (Turkish)
    • తెలుగు (Telugu)
    • ภาษาไทย (Thai)
    • Tiếng Việt (Vietnamese)
    • Čeština (Czech)
    • Polski (Polish)
    • Bahasa Indonesia (Indonesian)
    • Românește (Romanian)
    • Nederlands (Dutch)
    • Ελληνικά (Greek)
    • Latinum (Latin)
    • Svenska (Swedish)
    • Dansk (Danish)
    • Suomi (Finnish)
    • فارسی (Persian)
    • ייִדיש (Yiddish)
    • հայերեն (Armenian)
    • Norsk (Norwegian)
    • English (English)

    Citation

    Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

    Style:MLAChicagoAPA

    "Jack and Diane" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2024. Web. 21 May 2024. <https://www.scripts.com/script/jack_and_diane_11093>.

    We need you!

    Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

    Watch the movie trailer

    Jack and Diane

    Browse Scripts.com

    The Studio:

    ScreenWriting Tool

    Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.