Into the Storm

Synopsis: In the span of a single day, the town of Silverton is ravaged by an unprecedented onslaught of tornadoes. The entire town is at the mercy of the erratic and deadly cyclones, even as storm trackers predict the worst is yet to come. Most people seek shelter, while others run towards the vortex, testing how far a storm chaser will go for that once-in-a-lifetime shot.
Genre: Action, Thriller
Director(s): Steven Quale
Production: Warner Bros. Pictures
  2 wins & 1 nomination.
 
IMDB:
5.8
Metacritic:
44
Rotten Tomatoes:
21%
PG-13
Year:
2014
89 min
$40,613,055
Website
109 Views

[THUNDER CRASHING]

[RAIN PATTERING]

BOY 1:

Hey, pass the bottle over.

BOY 2:
A little busy back here. Okay?

GIRL 1:
Yeah, we can see that, David.

GIRL 2:

Yeah, you can get un-busy.

BOY 2:
Oh, come on, Marce. I mean,

you know, we skipped graduation for this.

GIRL 2:
You are not graduating down there,

David Brody.

GIRL 1:

Hey, you better not be filming us.

BOY 1:

No, just checking messages.

[ON RADIO]

Oh, oh, your Trojan's in my head.

[ELECTRICITY POPS]

What was that?

[ELECTRICITY POPS]

- Do you see that?

- What?

BILLY:

Man. You guys seeing this?

DAVID:
Whoa. Hey, Billy.

BILLY:
Whoa. Ho-ho-ho.

Hang on.

[BILLY LAUGHING]

MARCIA:
We should go.

BILLY:
I gotta get this. Hang on.

[CAR DOOR OPENS THEN ALARM CHIMING]

MARCIA:
Can we go?

DAVID:
Come on, let's go.

BILLY:
Yeah. Hold on.

MARCIA:
Get in!

BILLY:

I will! Just give me one minute!

MARCIA:
Come on!

BILLY:
Are you seeing this?

- Whoa!

MARCIA:
Billy, get in!

BILLY:

Oh, shit! Tornado!

MARCIA:

Oh, my God!

BILLY:

Get us out of here. Go!

[CAR DOOR CLOSES & ENGINE REVS]

[ALL SCREAMING]

[CAR CRASHING]

[ALARM CHIMING]

MAN 1 [ON SCREEN]:

The tornado that struck Oklahoma last night...

took the lives

of four high school students...

when it picked up their car

and tossed it into the air.

Tornadoes in this region of the Midwest

are common, but it only took a glance...

to know this was different.

Not so much a twisting column

but a behemoth.

Great. We missed another one.

Hey, you guys know

the goal of a documentary...

is to actually document something, right?

MAN 2 [OVER RADIO]:

Copy that.

We need a tornado.

That's it. We need a tornado. Yeah.

When was the last time we shot one, Lucas?

That EF4 that we shot a year ago.

Right. A year ago. So we're 0 for 365.

Let's figure that average.

Hey, Jacob, you play baseball. Right?

- Hockey, actually.

- Yeah? I played lacrosse.

- Really? No way.

- This is fun. It's like a family road trip.

- Did I miss something?

PETE:
Yeah, Jacob.

You missed everything.

No. Except we do have 200 hours

of cloud sunsets...

and us going to every drive-through

from Idaho to Texas.

Which makes this the most expensive

home movie ever.

Just to be clear...

we're gonna get paid

whether we see a tornado or not, right?

Right?

MAN 2:

Where do you wanna go, boss?

I have no idea, Daryl.

My job is to shoot them...

[OVER RADIO]

... not?nd them.

- He's upset.

- What else is new?

Three months of that broken record.

I'm over it.

Just be thankful we're in here

and not in the Titus.

- Must be brutal in there.

PETE:
You left the radio on, genius.

DARYL:

Shit.

[CHUCKLES]

That probably didn't help his mood.

Screw his mood.

We've got other problems.

There's no way we could have known

that tornado was gonna hit.

WOMAN [ON SCREEN]: The National

Weather Service has issued a tornado watch...

throughout Texas, Oklahoma,

Kansas, Arkansas and Missouri.

Pete. National Weather posted

a tornado watch across five states.

Front's growing and moving fast.

I think this thing's gonna hit

about 200 miles north of here.

PETE:

Then we better haul ass.

WOMAN:
If you're in the path of this storm,

you could be in for a very long day.

Hey. So today is June 16th...

and this is my time capsule message

to the future me.

Um... This is gonna be recorded

and stored for 25 years...

when you, the 41-year-old

Donnie Fuller, will...

I don't know,

see how life's panned out, I guess

Uh...

By now Dad is 65.

So Mom would have been...

Mom would have been 63.

Um...

What else?

You're a junior at Silverton High School.

Rate this script:(0.00 / 0 votes)

Translation

Translate and read this script in other languages:

Select another language:

  • - Select -
  • Chinese - Simplified 简体中文 (Chinese - Simplified)
  • Chinese - Traditional 繁體中文 (Chinese - Traditional)
  • Spanish Español (Spanish)
  • Esperanto Esperanto (Esperanto)
  • Japanese 日本語 (Japanese)
  • Portuguese Português (Portuguese)
  • German Deutsch (German)
  • Arabic العربية (Arabic)
  • French Français (French)
  • Russian Русский (Russian)
  • Kannada ಕನ್ನಡ (Kannada)
  • Korean 한국어 (Korean)
  • Hebrew עברית (Hebrew)
  • Ukrainian Український (Ukrainian)
  • Urdu اردو (Urdu)
  • Hungarian Magyar (Hungarian)
  • Hindi मानक हिन्दी (Hindi)
  • Indonesian Indonesia (Indonesian)
  • Italian Italiano (Italian)
  • Tamil தமிழ் (Tamil)
  • Turkish Türkçe (Turkish)
  • Telugu తెలుగు (Telugu)
  • Thai ภาษาไทย (Thai)
  • Vietnamese Tiếng Việt (Vietnamese)
  • Czech Čeština (Czech)
  • Polish Polski (Polish)
  • Indonesian Bahasa Indonesia (Indonesian)
  • Romanian Românește (Romanian)
  • Dutch Nederlands (Dutch)
  • Greek Ελληνικά (Greek)
  • Latin Latinum (Latin)
  • Swedish Svenska (Swedish)
  • Danish Dansk (Danish)
  • Finnish Suomi (Finnish)
  • Persian فارسی (Persian)
  • Yiddish ייִדיש (Yiddish)
  • Armenian հայերեն (Armenian)
  • Norwegian Norsk (Norwegian)
  • English English (English)

Discuss this Into the Storm script with the community:

Citation

Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

Style:MLAChicagoAPA

"Into the Storm" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2019. Web. 21 Oct. 2019. <https://www.scripts.com/script/into_the_storm_10899>.

We need you!

Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

Watch the movie trailer

Into the Storm

The Marketplace:

Sell your Script !

Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


The Studio:

ScreenWriting Tool

Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


Thanks for your vote! We truly appreciate your support.