Hatchet

Synopsis: A motley crew of tourists embark on a boat ride of the haunted Louisiana bayous where they learn the terrifying tale of local legend "Victor Crowley"; a horribly disfigured man who was tragically and accidentally killed with a hatchet by the hands of his own father. But when the boat sinks and the ghost story turns out to be real, the group tries desperately to escape the swamp with their lives...and all of their pieces.
Genre: Comedy, Horror
Director(s): Adam Green
Production: Anchor Bay Entertainment
  6 wins & 1 nomination.
 
IMDB:
5.7
Metacritic:
57
Rotten Tomatoes:
51%
R
Year:
2006
85 min
Website
314 Views


Come on, Pa. We've been

out here over three hours.

I mean, we don't even know

where the hell she went.

She's at least...

a 12-footer

if I ever saw one.

No, I ain't leavin' here

without her.

Man, I'm cold.

Shh.

Shut your hole.

Come on, man.

Can we pull over?

I gotta take

a piss.

Go off the side

of the boat.

Come on.

We ain't beachin' it.

Shit.

Jesus Christ.

Oh, come on, man.

I can't go like this.

Why in the hell not?

Well, 'cause it's weird

with you sittin' there

like that.

Just keep it down,

would ya?

See, no matter

what I say,

it's,

"Shut up, Ainsley,"

or, "You're queer,

Ainsley,"

or, "Why can't you be more

like your sister, Ainsley?"

I said shut up,

you little queer.

See?

See that?

Asshole.

What'd you say, boy?

Nothin'.

Now, don't make me throw

you in the swamp, now.

Yeah, you go-

Jesus Christ!

Jesus, son, what happened?

She tried to bite

my sack off!

You let her get away,

you moron!

Well, what the hell

was I supposed to do?

For crying out loud,

can we just pull over,

so I can finish

my damn piss? Lord!

Y'all hurry up now.

Goddamn queer's

gotta squat to take a leak.

Oh, shit.

Keep still, Ainsley.

I think she's back.

Well, what should I do?

Don't make a sound.

Stay right there.

Pa?

Did you get her?

Pa?

Maybe we can go home now?

Pa?

Huh?

Pa?

Pa?

Pa?

Come on!

Come and get it,

you bitch!

I'll kill you!

Oh, God!

It hurts!

Oh, God!

Help me!

I need some beads.

Cheer up, man. This is

Mardi Gras. This is fun.

And I'm having a blast.

Oh, oh, right here, right

here, right here. Look at that.

Oh! Look at those boobs

right there.

Hey!

Hey.

They're somethin'

new, right?

Haven't you seen

enough boobs?

I'm just not feelin' this.

I- I shoulda stayed at home.

What, so you could sit in your

room and cry about Heather?

Christine.

Man, man. We came down here

to have a good time.

You? You're fighting it.

There's fun all around you.

Stop standing there

like a bitch.

How is this fun?

This place is disgusting.

Our hotel room smells

like sweaty balls, man.

Everybody's just drunk

and looking for a fight.

You! You threw up six times

yesterday. How do you even do that?

You guys just stay

and have fun, all right?

I'm gonna go find

something to do.

What, by yourself?

DeWitt and Robinson told me about

this haunted swamp tour thing

that they did last year;

they said it was amazing.

You see all these, like, floating

lights and stuff on the water. Just-

You wanna leave all of this to go

look at some damn lights in a swamp?

You don't have to

come with me, Marcus.

Look, I'll see you guys

back at the hotel.

Cool.

Man, wait up, wait up.

Wait up, man. I'll go-

Marcus, no,

go ahead and-

No, no, no. I'm goin'

with you. It's cool.

Thanks, man.

Buddy, you're gonna be

so psyched you did this.

I think I'd rather

skin my own dick.

Right. It's official.

Here it is.

No more chicks.

They're closed.

No. They can't

be closed.

But indeed they are. There's

a big "Closed" sign and it's-

You're still knocking.

All right, this sucks.

It doesn't suck.

It's gonna be cool.

For you,

'cause you suck.

Shut up!

What do you want?

Uh... we wanted to do

a haunted swamp tour.

I don't do

night tours anymore.

I'm not allowed to.

Okay, it's just that our friends told

us that you did one here last year.

I can't do

night tours anymore.

Insurance got too high...

after what happened.

Too bad. Let's roll.

- W-w-w-w-wait.

Uh, what happened?

Oh, you don't want

to know.

I so do.

Here we go.

I led a tour group

out in the swamp

last Halloween.

Rate this script:(0.00 / 0 votes)

Adam Green

 more…

All Adam Green scripts | Adam Green Scripts

FAVORITE (0 fans)

Submitted on August 05, 2018

Discuss this script with the community:

0 Comments

    Translation

    Translate and read this script in other languages:

    Select another language:

    • - Select -
    • 简体中文 (Chinese - Simplified)
    • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
    • Español (Spanish)
    • Esperanto (Esperanto)
    • 日本語 (Japanese)
    • Português (Portuguese)
    • Deutsch (German)
    • العربية (Arabic)
    • Français (French)
    • Русский (Russian)
    • ಕನ್ನಡ (Kannada)
    • 한국어 (Korean)
    • עברית (Hebrew)
    • Gaeilge (Irish)
    • Українська (Ukrainian)
    • اردو (Urdu)
    • Magyar (Hungarian)
    • मानक हिन्दी (Hindi)
    • Indonesia (Indonesian)
    • Italiano (Italian)
    • தமிழ் (Tamil)
    • Türkçe (Turkish)
    • తెలుగు (Telugu)
    • ภาษาไทย (Thai)
    • Tiếng Việt (Vietnamese)
    • Čeština (Czech)
    • Polski (Polish)
    • Bahasa Indonesia (Indonesian)
    • Românește (Romanian)
    • Nederlands (Dutch)
    • Ελληνικά (Greek)
    • Latinum (Latin)
    • Svenska (Swedish)
    • Dansk (Danish)
    • Suomi (Finnish)
    • فارسی (Persian)
    • ייִדיש (Yiddish)
    • հայերեն (Armenian)
    • Norsk (Norwegian)
    • English (English)

    Citation

    Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

    Style:MLAChicagoAPA

    "Hatchet" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2020. Web. 26 Nov. 2020. <https://www.scripts.com/script/hatchet_9675>.

    We need you!

    Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

    Watch the movie trailer

    Hatchet

    The Marketplace:

    Sell your Script !

    Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


    The Studio:

    ScreenWriting Tool

    Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


    Thanks for your vote! We truly appreciate your support.