Flypaper

Synopsis: Tripp (Patrick Dempsey) walks into a bank to get some change and ends up as a hostage to two bank robber-teams, robbing the bank he is at. In an almost Sherlock Holmesian way he has to solve this Agatha Christie inspired mystery and win the girl's (Ashley Judd) heart. But not everything is at it seems, and there are many twists and turns in this comedy.
Genre: Comedy, Crime, Mystery
Director(s): Rob Minkoff
Production: IFC Films
 
IMDB:
6.4
Metacritic:
37
Rotten Tomatoes:
17%
NOT RATED
Year:
2011
87 min
$1,098
Website
438 Views


(CHATTING INDISTINCTLY)

Make it quick, honey. We're closing.

Well, this is unacceptable.

Because I booked it yesterday.

Yes, a one-hour sunset bliss massage

with Tanya.

No, it has to be Tanya.

I need to know that this bank is secure.

Just trust me. I've upgraded dozens of banks.

-it'll be fine.

-I don't need fine. I need guarantees.

Gordon, you've got them.

It's a security upgrade,

not the end of the world.

I swear, Kaitlin, if he keeps me late again

and I miss Cougar Town,

I am gonna burn this place to the ground.

Oh, I hear you, hon. We've all got plans.

Mr Sullivan, it's always a pleasure to see you.

REX:
Look, I scheduled

this massage a month ago.

No, I need Tanya.

Her hands are like little jackhammers

Well, who can I get?

Jonathan? Well, does he have strong hands?

Hello!

Ooh! Come to mama.

Mmm. Mmm, mmm, mmm, mmm, oh, oh.

Son of a b*tch.

-How may I help you today, sir?

-Change for a hundred.

Absolutely. How would you like it broken?

Seven nickels, 31 quarters and 919 dimes.

What?

Oh, you're right, that's too many dimes.

I'm gonna do 107 nickels,

and seven half-dollar pieces, please.

Is that Chile?

Brazil.

You know what? I'm never gonna use

the half-dollar pieces.

Can I get 101 nickels,

-Is this a joke?

-No. I just have this thing for coins.

I like their weight, I like their size,

I like the way they jingle in my pocket.

-That's kind of weird.

-What is?

The numbers you mentioned, 101, 157, 557.

They're all prime numbers.

No one's ever noticed that before.

I work with numbers all day.

You do that in your head?

Yes. Good trick at math parties.

-I bet.

-What's your name?

-Kaitlin.

-Kaitlin. I am Tripp.

-It's very nice to meet you.

-Oh, hi, we don't actually, um,

(LAUGHING)

-shake hands with customers.

-Oh, right.

Cell phone scramblers live.

When are you getting married?

How do you know I'm getting married?

Oh, my wedding gifts.

That's also quite a rock.

Are you marrying Jay-Z or somebody?

My fianc's well off, yes.

Well off? They're getting married

in Brunei in two days.

My husband won't even take me to the Sizzler.

Oh, he's rich. But is he happy?

We're extremely happy.

How kind of you to ask.

Check Darrien.

Check Weinstein.

All right, we're live. Go weapons hot.

Yeah.

Breach the door. Go on, hit it with the clicker.

Go, go, go!

And one, two, three, four, five, six

and one makes seven.

Is there anything else I can do

for you today, sir?

No, I'm good. Thank you.

Thanks for choosing Credit International.

Have a great day.

(BEEPING)

-You're beeping.

-What? Oh.

Yes, it reminds me to take my meds.

(BEEPING STOPS)

-Pharmacy around here?

-Two blocks up.

Very nice meeting you, Kaitlin.

Nice to meet you, too, Tripp.

Good luck with your whole thing.

-You're about to be robbed.

-Huh?

(GASPS)

(GRUNTS) What are you doing?

BOTH:
This is a robbery!

What the f*** do you think you're doing here?

What's it look like, man?

We robbing the bank.

Yeah, ain't it sort of obvious

with the guns and everything?

No. This is our job. Stand down.

I ain't see your name on the sign out there.

Unless your name is Credit.

(BOTH LAUGHING)

And, you know, given all the weird names

parents give their kids these days...

The alarm isn't working.

No cell phone reception either.

-What do we do?

-Proceed as planned.

Stop the security update.

If I don't let the system reboot,

the whole bank will lock down.

We know that. Just do it

or I'll shoot you in the f***ing face.

Now hold on, son. There's no...

-Do it!

-Okay.

You have exactly three seconds

to stand down or you will be fired upon!

Come on, dude, let's get out of here.

There's lots of other ATMs.

-One...

-On two, start banging away.

I heard that.

Two ,

three.

It's now or never, bro!

(BOTH EXCLAIMING)

-He's not gonna make it.

-Get down.

-What do you push for the intercom?

-What?

(ON INTERCOM) Hello? Hello?

Hello? Look, I know you're in the middle

of a gunfight,

but a bystander's been hit.

I just wanna check to make sure he's okay.

Okay, I'm coming out.

Don't shoot!

Coming out! Don't shoot.

-I've got a clean shot.

-So does everyone. Just stand down.

Just wait. Okay?

-This ever happen to you before?

-Hell no.

He's dead.

Look, sometimes that happens

in these crossfire situations.

Don't make a big production out of it, okay?

You're here for the vault, right?

Who the f*** is this guy?

And you guys said something

about going after the ATMs?

Maybe.

So, then what's the problem?

Are you seriously suggesting

that we rob the same bank?

Yeah. Why not?

Just pretend it's two different banks.

This guy's nuts.

GATES:
Don't even tell me

you're considering it.

Look, I rather not add any more murders

to my rap sheet.

For f***'s sake, one of them wore shorts

to a bank robbery. We gotta kill them.

DARRIEN:
I don't know.

What do you think, old man?

I'm with you, D. I've had my fill of killing.

Why the f*** are we even carrying guns?

Come on, I wanna shoot the motherfuckers!

WEINSTEIN:
The guns are for taking

hostages. That was always part of the plan.

Now we just have two more hostages.

Am I right, D?

So what's our plan?

If they wanna rob the bank together,

we rob the bank together.

If they wanna kill us, we kill them first.

Cool plan.

DARRIEN:
All right, listen up.

We're gonna take the vault.

You two idiots want the ATMs, that's fine.

Just stay the f*** out of our way.

You got it, big city. Rooty-tooty.

You gotta be f***ing kidding me.

What now? What are we supposed to do?

What does he want?

You two, could you...

Does he want us to come over?

It's okay.

You, come here.

Watch him.

Give us a sec.

-You want to come?

-F*** off.

Put the guns down. Put the guns down.

All right, come here.

Let's introduce ourselves.

There's no reason why we can't be friends.

I'm Peanut Butter. And this here's Jelly.

Those ain't our real names.

DARRIEN:
Jesus Christ.

We wanted something

that goes good together,

and Milk 'N Cookies was already taken.

You gotta be f***ing kidding me.

I want all the hostages out here now!

All right, everybody.

Cell phones, pagers, f***ing Twitter things.

Anything with an on/off switch.

Yeah. And guns, obviously.

Thank you for being a terrible bank guard.

Hey, guys, I gotta get out of here.

Of course you gotta get out of here.

You're a f***ing hostage.

Get in there!

Hey. Shut up and don't touch anything.

-Get away from the f***ing door.

-Can I...

-Stay away from the door.

-All right!

Please don't kill me on the toilet.

Jesus Christ. It smells like

an arsehole factory in here.

You ought to be ashamed of yourself, mate.

These guys are awesome.

Major league, baby.

Obviously on behalf of the bank,

I'm just terribly sorry.

Okay, let me just amend that.

We're terribly sorry.

-Rex, please.

-Hey, everybody, I'm Rex Newbauer.

I'm a loan officer. And we're in luck.

Certified post-robbery counselor.

I've counseled

over 75 bank-robbery survivors.

Rate this script:0.0 / 0 votes

Jon Lucas

Jonathan Lucas (born October 29, 1975) is an American film director and screenwriter. He is best known for his collaborative work with Scott Moore, which includes The Hangover, 21 & Over and Bad Moms. more…

All Jon Lucas scripts | Jon Lucas Scripts

0 fans

Submitted on August 05, 2018

Discuss this script with the community:

0 Comments

    Translation

    Translate and read this script in other languages:

    Select another language:

    • - Select -
    • 简体中文 (Chinese - Simplified)
    • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
    • Español (Spanish)
    • Esperanto (Esperanto)
    • 日本語 (Japanese)
    • Português (Portuguese)
    • Deutsch (German)
    • العربية (Arabic)
    • Français (French)
    • Русский (Russian)
    • ಕನ್ನಡ (Kannada)
    • 한국어 (Korean)
    • עברית (Hebrew)
    • Gaeilge (Irish)
    • Українська (Ukrainian)
    • اردو (Urdu)
    • Magyar (Hungarian)
    • मानक हिन्दी (Hindi)
    • Indonesia (Indonesian)
    • Italiano (Italian)
    • தமிழ் (Tamil)
    • Türkçe (Turkish)
    • తెలుగు (Telugu)
    • ภาษาไทย (Thai)
    • Tiếng Việt (Vietnamese)
    • Čeština (Czech)
    • Polski (Polish)
    • Bahasa Indonesia (Indonesian)
    • Românește (Romanian)
    • Nederlands (Dutch)
    • Ελληνικά (Greek)
    • Latinum (Latin)
    • Svenska (Swedish)
    • Dansk (Danish)
    • Suomi (Finnish)
    • فارسی (Persian)
    • ייִדיש (Yiddish)
    • հայերեն (Armenian)
    • Norsk (Norwegian)
    • English (English)

    Citation

    Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

    Style:MLAChicagoAPA

    "Flypaper" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2024. Web. 14 Jul 2024. <https://www.scripts.com/script/flypaper_8368>.

    We need you!

    Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

    Watch the movie trailer

    Flypaper

    Browse Scripts.com

    The Studio:

    ScreenWriting Tool

    Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


    Quiz

    Are you a screenwriting master?

    »
    What is the role of a screenwriter during the film production process?
    A Editing the final cut of the film
    B Directing the film
    C Designing the film sets
    D Writing and revising the script as needed