Chop Shop

Synopsis: Alejandro, a resourceful street orphan on the verge of adolescence, lives and works in an auto-body repair shop in a sprawling junkyard on the outskirts of Queens, New York. In this chaotic world of adults, Alejandro struggles to make a better life for himself and his sixteen-year-old sister.
Genre: Drama
Director(s): Ramin Bahrani
Production: Koch Lorber Films
  4 wins & 8 nominations.
 
IMDB:
7.3
Metacritic:
83
Rotten Tomatoes:
96%
UNRATED
Year:
2007
84 min
Website
232 Views


What's up?

Good morning, guys.

I need two workers.

What's up, kid?

I don't need you today.

Yo, what are you doing?

I don't need you today, okay?

It's going to be a hard day.

You two.

What are you doing?

You just take him and me.

I don't have time for this.

I don't have time

for these games.

- Come on, man.

- Get out. Get out.

I know you need me

for the crawl spaces.

I don't have any crawl spaces.

Remember last time that you said

that you didn't have

no crawl spaces, and look.

Get breakfast.

Did she go to the safe home?

I want to know

if my sister's there.

Well, can you tell me something?

Why not?

Did she leave with Lilah?

You f*** off.

Give me some numbers.

B*tch.

Excuse me, ladies and gentlemen,

sorry for the interruption.

M y name is Alejandro.

And my name is Carlos.

We are not gonna lie to you.

We are not here selling candy

for no school basketball team.

I n fact,

I don't even go to school,

and if you want me

back in school today,

I got candy for you.

Which do you want?

- How much?

- $ 1.

- Which do you want?

- I'll take that one.

That one there?

What do you got?

What kind of candy is that?

I got some chocolates,

some candies.

Thank you.

Want some candy?

Two more to make it five even.

Give me one of those

and one of those, okay?

There, now you give me $ 15 back,

okay?

Excuse me, ladies and gentlemen,

sorry for the interruption.

Yo, Rob's looking

for new workers.

For real? Will he let me live

in his garage?

Hell, yeah.

I could hook you up.

All right, cool.

Let's go.

Yo, yo, yo.

Got this mirror.

- What year?

- It's a '92.

Yo, Rob, '92.

Yeah, I got it.

Bring it over here, come on.

I'll fix that windshield, too,

'cause I see it's cracked.

Come over here.

Go upstairs. It's upstairs.

What's up, boss?

Where is it?

I don't see it.

Check it up here, rack 51.

It's $ 180 for the windshield.

$ 180, $260... everything.

Okay.

- Do you do bodywork, too?

- Yeah.

Maybe a little bit of bodywork

on the other side of the car.

What about inspections?

Nah, I don't do inspections.

Hey, put it over there.

Go get the tools.

Put it on for me.

Wants the windshield, too?

What? No, don't worry

about the windshield.

Ale, here's a key.

Make sure you lock everything up

good, all right?

Come on, Ringo.

Come on.

Good boy, come on, inside.

That's it.

Stay out of my office.

I got a lot of sh*t I don't want

nobody touching in there, okay?

Go to Stella's, get yourself

something to eat before 10:00,

all right?

Ale, put that sh*t

in the Dumpster, too.

M m-hmm.

Is Isamar there?

This is Alejandro.

Is this Lilah?

When is she getting back?

I want to leave a message.

Shorty, stay on your side,

shorty.

Yo, yo.

You're leading too much, shorty.

You got to stay over there, man.

Oh, what's up?

How you doing?

How you been?

Fine.

- You sure?

- Yeah.

You've gotten skinnier.

What's going on with you?

Nothing.

I called all the safe homes,

and you weren't there.

I'm not staying

in the safe homes.

I'm never going back there.

- Why not?

- Because I'm not.

I was staying at Lilah's.

Yo, what's with

all these questions?

You still following Lilah

and believing her bullshit?

It's not bullshit.

Her aunt is really waiting

for us in Florida.

We're gonna go

to those private schools.

We just don't got money

right now.

Yeah, sure you're going to

Florida.

Like our uncle was to call us,

what, a year ago?

And that fake chain

around your neck.

Did Lilah get you that, too?

It ain't fake.

I used to sell that stuff

on 37 th Ave.

Ale, you worked there

for a week.

A week is long enough to know

that them sneakers

is fake as hell.

M y sneakers are not fake.

They're official.

So let me see them.

Ale, they're...

Ale, stop.

Ale. Ale.

Yo, you finally got us a place,

huh?

Yeah, and I got you a job, too.

Laura's mad cool.

She cooks rice, beans, flautas,

and, you know, everything else.

And you don't got to worry

about it

'cause you know how to do

that stuff, too.

Ale, we're staying here?

No, straight upstairs.

Come on. Come on.

Now, you better not quit this

job like you did the last job.

All right, the last job was

wack, and it was boring.

So what?

- This is it.

- It's small.

It ain't small.

It's mad big.

Look, there's a bed,

a microwave, and a fridge.

Look. Look.

Well...

Country Club.

All grape.

You want one right now?

No, I'm good.

Thank you.

This is all the stuff you brung?

- This is the owner?

- Yeah, that's Rob.

- He knows I'm here, right?

- Of course.

- Ale.

- I'm serious.

I just finished talking to him

like four hours ago.

Yo, this door locks?

Why do we need a lock on this

if there's a giant lock outside?

Come over here.

I need to show you something.

There's a bathroom downstairs.

Own bathroom.

- Our own bathroom?

- Yep.

- It got a shower?

- Yep.

- Where's it at?

- Downstairs.

Where, Ale?

- To the left.

- M y left? Where?

No, to the right,

to the right, to the right.

Real funny, Ale.

Give me this jack, Ringo.

Yo, come on, go to work.

Ringo, gimme.

Gimme.

Gimme the jack.

He said pull in right there.

Rob. He said pull in

right there, all right?

You could come this way.

Come on, pull it in here.

Billy!

Pedro, Pedro,

your food is ready.

Enjoy.

Fill this up and give me that.

Hurry up.

There's people waiting.

Come on, hurry up.

Come on, girl.

Rate this script:0.0 / 0 votes

Bahareh Azimi

All Bahareh Azimi scripts | Bahareh Azimi Scripts

0 fans

Submitted on August 05, 2018

Discuss this script with the community:

0 Comments

    Translation

    Translate and read this script in other languages:

    Select another language:

    • - Select -
    • 简体中文 (Chinese - Simplified)
    • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
    • Español (Spanish)
    • Esperanto (Esperanto)
    • 日本語 (Japanese)
    • Português (Portuguese)
    • Deutsch (German)
    • العربية (Arabic)
    • Français (French)
    • Русский (Russian)
    • ಕನ್ನಡ (Kannada)
    • 한국어 (Korean)
    • עברית (Hebrew)
    • Gaeilge (Irish)
    • Українська (Ukrainian)
    • اردو (Urdu)
    • Magyar (Hungarian)
    • मानक हिन्दी (Hindi)
    • Indonesia (Indonesian)
    • Italiano (Italian)
    • தமிழ் (Tamil)
    • Türkçe (Turkish)
    • తెలుగు (Telugu)
    • ภาษาไทย (Thai)
    • Tiếng Việt (Vietnamese)
    • Čeština (Czech)
    • Polski (Polish)
    • Bahasa Indonesia (Indonesian)
    • Românește (Romanian)
    • Nederlands (Dutch)
    • Ελληνικά (Greek)
    • Latinum (Latin)
    • Svenska (Swedish)
    • Dansk (Danish)
    • Suomi (Finnish)
    • فارسی (Persian)
    • ייִדיש (Yiddish)
    • հայերեն (Armenian)
    • Norsk (Norwegian)
    • English (English)

    Citation

    Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

    Style:MLAChicagoAPA

    "Chop Shop" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2024. Web. 22 May 2024. <https://www.scripts.com/script/chop_shop_5497>.

    We need you!

    Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

    Watch the movie trailer

    Chop Shop

    Browse Scripts.com

    The Studio:

    ScreenWriting Tool

    Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.