All About the Benjamins

Synopsis: A bounty hunter chases and catches suspects all over Miami . He ends up getting shot at and start to second guess his job as a bounty hunter . While he feels he need to be making more and having real money . Meanwhile Reggie Wright will soon be his next target after playing and winning the lotto at the liquor store . The two are in for a wild journey ahead of them after witnessing an attempt diamond heist. They decided to put aside the arguing and differences to recover the stones and turn in Reggie's and Gina lotto ticket .
Genre: Action, Comedy, Crime
Director(s): Kevin Bray
Production: New Line Cinema
 
IMDB:
5.8
Metacritic:
34
Rotten Tomatoes:
30%
R
Year:
2002
95 min
$25,482,931
Website
2,018 Views


Shit!

Bail enforcement! Lil J,|don't you fuckin' move!

Listen, I can explain, OK?|Let me explain it!

What the hell you watchin'?!|Sit down!

OK. I was comin' down|to see y'all today, OK?

I called my mom to|give me a fuckin' lift...

...'cause my bike broke down!

Yeah, tell it to Martinez!

He's used to hearin' that bullshit.

On your feet.|Come on.

Hands on your head.

Don't get gitchy.|Relax.

How about I just give you|a little somethin', huh?

A little somethin' to|make this go away, maybe?

Come on, Tyson.|Fuckin' bounty hunters...

...don't make no real cheese,|anyway, do ya?

Get on the fucking--

You ain't got no money,|'cause if you did...

...you wouldn't live in a trailer park.

I ain't goin' back to fuckin' jail.

Oh, yeah. You goin'.

Baby!

Get off of my motherfuckin' boyfriend!

- Get out of my house!|- Oh, shit!

Oh, shit!

You OK, baby?|Get his ass, baby, get him!

Shoot that motherfucker!

Blast him!|Blast that motherfucker!

I'll be goddamned!

Crazy ho!

Shit!

Got your ass now!|Uh-huh, motherfucker!

Hands behind your back!

You're goin' to fuckin' jail!

Where is he?

I took him to County.

County?! I was supposed|to take him to County.

You were supposed to take him to County?

Yeah.

I didn't hear that part.

Bucum, why is it every time|I send you out on a job...

...there are always gunshots reported?

Why is that?

Because people don't mind|their own fuckin' business.

If they stay outta mine's...

...you wouldn't hear|gunshots reported.

Oh, that's very funny.

Sorry if I forgot to laugh...

...but I've been on the phone|for an hour...

...and 27 minutes straight|with Miami P.D...

- ...cleanin' up your shit.|- And?

What you want me to do?|Start knockin' on the door?

"Hey, Martinez wanna holler at you.

Come with me."

Or do you want me to|go in and get 'em?

Oh, you get 'em.|It's just how you get 'em.

Get you when I come out.

- Got it.|- I'm talkin' to you!

You walkin' away from me?

Yeah. I've got to find|the sports section.

Look at this, huh?

It's my second pack|of cigarettes this morning...

...and I just quit today.

Jesus Christ. Why do I|even bother with this guy?

Hey, Pam, what's shakin'?

Nothin' but ass.

Did the Heat beat the Knicks last night?

The Heat lost by one point.

I put your little fish|on your desk over there.

I heard you almost got shot again today.

Almost don't count.

You should have took me with you.

I could have had your back.

- Maybe next time.|- Right.

Well, anyway, next time you decide...

...you want to spend $600 on a fish...

...why don't you just|send me to St. Thomas...

...and I can catch|his little ass for you.

Change, please.

Don't make me mess up my nails.

Thank you, Pam.

It's a little short.

You know what you need,|Bucum? A partner.

Somebody to help you|apprehend these guys...

...without shots being|fired all the time.

Well, stop bullshittin'|and put me on the payroll!

I can get some real bonds, maybe|I can get a fuckin' Tonto.

You know I can't insure you.|You're too high a risk.

I don't see nobody else in here...

...bringin' Lil J in,|so insured or not...

...I'm the best nigga you got,|so can I at least get paid?

Little more grip,|little less lip.

You know what?

At these prices, man,|I might have to...

...go in business for myself.

Bucum P.I. firm ain't soundin'|too bad right about now.

Ain't that right, Pam?

Yep...or you could|win the lottery.

You know, it's up to|$60 million right now.

And we got a pool goin'|in my apartment complex.

I can get you in on it.

Black people don't win that shit.

You either gotta be old or Puerto Rican.

Rate this script:(0.00 / 0 votes)

Ronald Lang

 more…

All Ronald Lang scripts | Ronald Lang Scripts

FAVORITE (0 fans)

Submitted on August 05, 2018

Translation

Translate and read this script in other languages:

Select another language:

  • - Select -
  • 简体中文 (Chinese - Simplified)
  • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
  • Español (Spanish)
  • Esperanto (Esperanto)
  • 日本語 (Japanese)
  • Português (Portuguese)
  • Deutsch (German)
  • العربية (Arabic)
  • Français (French)
  • Русский (Russian)
  • ಕನ್ನಡ (Kannada)
  • 한국어 (Korean)
  • עברית (Hebrew)
  • Gaeilge (Irish)
  • Українська (Ukrainian)
  • اردو (Urdu)
  • Magyar (Hungarian)
  • मानक हिन्दी (Hindi)
  • Indonesia (Indonesian)
  • Italiano (Italian)
  • தமிழ் (Tamil)
  • Türkçe (Turkish)
  • తెలుగు (Telugu)
  • ภาษาไทย (Thai)
  • Tiếng Việt (Vietnamese)
  • Čeština (Czech)
  • Polski (Polish)
  • Bahasa Indonesia (Indonesian)
  • Românește (Romanian)
  • Nederlands (Dutch)
  • Ελληνικά (Greek)
  • Latinum (Latin)
  • Svenska (Swedish)
  • Dansk (Danish)
  • Suomi (Finnish)
  • فارسی (Persian)
  • ייִדיש (Yiddish)
  • հայերեն (Armenian)
  • Norsk (Norwegian)
  • English (English)

Discuss this script with the community:

0 Comments

    Citation

    Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

    Style:MLAChicagoAPA

    "All About the Benjamins" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2020. Web. 30 Sep. 2020. <https://www.scripts.com/script/all_about_the_benjamins_2484>.

    We need you!

    Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

    The Marketplace:

    Sell your Script !

    Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


    The Studio:

    ScreenWriting Tool

    Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


    Thanks for your vote! We truly appreciate your support.