Menace II Society

Synopsis: This urban nightmare chronicles several days in the life of Caine Lawson, following his high-school graduation, as he attempts to escape his violent existence in the projects of Watts, CA.
Genre: Crime, Drama, Thriller
Production: Warner Bros.
  2 wins & 4 nominations.
 
IMDB:
7.5
Metacritic:
76
Rotten Tomatoes:
83%
R
Year:
1993
97 min
3,664 Views


Hey, hey, n*gger...

There's a gang of ho's|up in this motherf***er.

Y'all brothers|spare some change?

Hey, get the f***|out of my face, fool!

F*** what he say.

Hey, remember that one b*tch?

That b*tch was crying|like a motherf***er.

Hell, no, man. Keisha?

She gonna be|at the motherfuckin' party.

I want my baby.|Hear me, though.

She got a body.

Yeah, she got a body, man.

Sh*t.|I'm about to get wooded up.

Let's see|what's up in this motherf***er.

You ain't got to be creepin'.

What you want, Dog?

Give me that O.E.

I'm gonna f***|with some of this ldes.

You not drink beer in store.

Hey, man, I'm gonna pay you.

Hey, look, b*tch...

You gettin' on my nerves!

You hurry up and buy.

Shut the f*** up, man.

Just pay and leave.

Hey, man,|I said I'm gonna pay you.

Why don't you calm|your motherfuckin' nerves?

Hurry up and go.

Why don't you|go ahead and get it?

I got your bag.

Why don't you get my change?

I don't want any trouble.

Just get out.

Can't stand y'all.

I feel sorry for your mother.

What you say about my mama?

You feel sorry for who?

I don't want any trouble.|Just get out!

I don't want any trouble.|Just get out!

Where the motherfuckin'|videotape?

Give me the motherfuckin' video.

Stop. Bring yo...

Hey, n*gger.

Clean the cash register.|Come on.

Sh*t.

Shut the f*** up.|I ain't playin'.

What the f*** did you do, man?

I said eject it!

B*tch, if you don't eject it...

I'm gonna smoke|your f***in' ass!

Hey, b*tch, do it right now.

N*gger, hurry up!

Come on, man.

Let's raise up, man. Damn!

N*gger...I can't believe this.

What the fu...

Six motherfuckin' dollars,|n*gger?

This don't make sense.|Let's just go, man.

Goddamn ready teller.

Dog!

I'm keeping your sh*t, too.

Jackpot.

Here we go.

Got to get this money.

Where all the money at?|F*** that.

F***, let's go!

Goddamn.

Went into the store|just to get a beer.

Aprs a, j'ai su que|I't allait tre long.

One thousand persons rioted...

in the Watts district|last night.

The riot was touched off when|three drunk-driving suspects...

We're right in the center...

Burn, baby, burn!

Burn, baby, burn.

said his troops|sent into the riot area...

My father sold dope...

and my mother|was a heroin addict.

Moms and pops were popular...

in the neighborhood.

They'd always have parties...

or who was|on their way to jail.

or a cabdriver or a plumber...

but his main job|was selling drugs.

before he could even sell 'em.

Then he'd have to beat her up.

Growing up with parents|like that...

I heard a lot, and I saw a lot.

lnstead of keeping me|out of trouble...

they turned me on to it.

That f***er's got|some love up there.

There were some tears of joy.

If you're|gonna give me some head...

What's up, Pernell, Clyde?

Stop calling me that.

Shut up, little ol' n*gger.

This party here for grown folks.

Y'all ain't grown.

We older than your little ass.

Tat know you out here?

Nope. I snuck out.

You a bad f***er. Come here.

You gonna get us in trouble.

What you doing?

Give the little n*gger a drink.

What the f*** is that?

What the hell you doin', boy?

You mess around|and shoot all of us.

Let me see it.

Wait a minute.

Let me show you how to hold it.

Caine!

What you doing out that room?

I'm just out here playin', Mama.

You better get your ass|in that room...

before your daddy catch you.

You hear me talking to you?|Now!

What the hell?

He taught me things.

Pow! 21!

Motherf***er!

Are y'all done yet?

Hold up, b*tch.

Let us clean off the table.

Sh*t, I've been waitin' all day.

Gonna bust her head|wide open, man.

I got something for you.

Rate this script:(4.00 / 1 vote)

Discuss this script with the community:

0 Comments

    Translation

    Translate and read this script in other languages:

    Select another language:

    • - Select -
    • 简体中文 (Chinese - Simplified)
    • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
    • Español (Spanish)
    • Esperanto (Esperanto)
    • 日本語 (Japanese)
    • Português (Portuguese)
    • Deutsch (German)
    • العربية (Arabic)
    • Français (French)
    • Русский (Russian)
    • ಕನ್ನಡ (Kannada)
    • 한국어 (Korean)
    • עברית (Hebrew)
    • Gaeilge (Irish)
    • Українська (Ukrainian)
    • اردو (Urdu)
    • Magyar (Hungarian)
    • मानक हिन्दी (Hindi)
    • Indonesia (Indonesian)
    • Italiano (Italian)
    • தமிழ் (Tamil)
    • Türkçe (Turkish)
    • తెలుగు (Telugu)
    • ภาษาไทย (Thai)
    • Tiếng Việt (Vietnamese)
    • Čeština (Czech)
    • Polski (Polish)
    • Bahasa Indonesia (Indonesian)
    • Românește (Romanian)
    • Nederlands (Dutch)
    • Ελληνικά (Greek)
    • Latinum (Latin)
    • Svenska (Swedish)
    • Dansk (Danish)
    • Suomi (Finnish)
    • فارسی (Persian)
    • ייִדיש (Yiddish)
    • հայերեն (Armenian)
    • Norsk (Norwegian)
    • English (English)

    Citation

    Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

    Style:MLAChicagoAPA

    "Menace II Society" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2021. Web. 25 Oct. 2021. <https://www.scripts.com/script/menace_ii_society_13637>.

    We need you!

    Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

    Watch the movie trailer

    Menace II Society

    The Marketplace:

    Sell your Script !

    Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


    Browse Scripts.com

    The Studio:

    ScreenWriting Tool

    Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.