Ghost Shark

Synopsis: When rednecks on a fishing trip kill a great white shark, its spirit comes back for revenge, and soon turns its sights on the town of Smallport. Teenage Ava, her younger sister Cicely and friend Blaise witness the start of the ghost shark's rampage but the authorities don't believe their story. With the help of a crotchety lighthouse keeper named Finch the teens discover that the spectral shark can hunt wherever there's water, and that the town's dark past may provide the clues they need to defeat it.
Genre: Fantasy, Horror
Director(s): Griff Furst
Production: Active Entertainment
 
IMDB:
3.3
Rotten Tomatoes:
29%
Year:
2013
87 min
30 Views

Son of a bitch!

Man, this has gotta be the

one. It's kicking my ass.

Twenty minutes till midnight.

Doesn't matter how big this thing is

if we don't get it in before deadline.

No one's gonna notice if

I'm a few minutes over.

I would. You know the rules, Brubaker.

The rodeo ends at midnight. You don't

land it before then, it don't count.

Yeah, well, I'm gonna land it all

right, and then I'm gonna turn around

and change it in for that check with

my name on it back at the Marina.

We are gonna catch the biggest

Amberjack that this town has ever seen.

How do you know it's not a

Grouper or a Marlin, or a tire?

If I want any lip from you,

I'd pull down your panties.

- Ooh! Daddy.

- [Laughing] Yeah.

Hey, honey can you put that damn

camera down and wet my reel here for me?

[Grunting]

Yeah, that's better. Thank you. Yeah.

What are we gonna do

with that $30,000, pop?

We're gonna buy a boat.

- Oh, yes.

- No more charters.

I'm tired of Captain Crunch up

there breathing down my neck.

[Laughing]

- Look, look, look.

- Oh, daddy.

Getting closer. Get the

gaff, honey. Get the gaff.

- Oh!

- [Laughing]

No, no, no switch!

Come on now. You gotta hold on

to this. It's a fighter. Hold on.

- I got it! Yeah!

- Keep reeling now.

- This ain't no Girl Scout picnic. Come on.

- I know. I know.

Reel it in. It's getting

closer. You got it?

Oh, don't screw this up now.

Come on. Yeah.

- I can see it!

- Yeah!

- I can see it! Argh!

- Hey. Whoa. Whoa!

My fish!

Oh! That fish ate my fish!

You cost me $30,000, you son of a bitch!

Sorry, folks. Guess you'll have to

wait till next year to win one of these.

Just hope your friend

isn't waiting for you too.

Oh, I'll make sure he isn't.

Oh-ho-ho-ho, yeah.

Uh-huh. [Laughs]

Yeah! You eat this, you mother!

[Gunshots]

No guns on my boat, damn it!

You're done, Brubaker!

Aah!

[Groans]

Don't just stand there. We

got us a Great White to kill.

[Guns shots]

- Whoa! Be careful. Be careful.

- Ouch!

- You okay? All right.

- Yes.

Look, I'm gonna give this shark

$30,000 worth of pain now, okay?

- Okay.

- Give me that. You take this.

And go get me my damn hot sauce.

Ugh.

[Laughs]

Come on, Sally tuna.

[Laughing]

Hot sauce, daddy!

Here you go, you son of a bitch!

I hope that hurts!

You cost me $30,000!

Smile you son of a bitch!

[Laughs]

- Yes siree!

- Ah!

[Both yell]

[Grunting]

Have you lost your damn mind?

This ain't fishing! It's

barbaric! It's criminal!

- I should have both of you arrested!

- That fish ate...

One more word out of you, and

you'll be swimming back to shore!

- You killed him good, pop.

- It was almost worth losing the money.

[Laughing]

- You want me to try...

- Shut up!

Ladies and gentlemen, the Great White

Shark, nature's perfect killing machine...

Until me and my daddy...

Whipped his ass!

Victoria!

Oh!

Grab my hand! Grab my hand! [Grunting]

Help me! Help me! God! Don't let go!

Help! No! No! [Yelling]

[Screaming]

[Screaming]

You got six feet.

Almost. Almost. All right. All

right. That's it. That's it.

Would you look at that water!

Hey, dude, you gonna let me

bust the cherry on your jet ski?

Hell, no. Nobody's riding it but me.

Come on, man. I'm not gonna scratch it.

- You'll never get the chance.

- Come on!

Unless you hook me up

with your little sister.

That's not gonna happen dude,

she thinks you're a total jackass.

Then I guess you're out of luck.

I don't think anyone's gonna

be looking at your eyes, Taylor.

Ava, honey, I told you, it's

all about the total package.

You're never gonna get anywhere with

Rate this script:(0.00 / 0 votes)

Translation

Translate and read this script in other languages:

Select another language:

  • - Select -
  • Chinese - Simplified 简体中文 (Chinese - Simplified)
  • Chinese - Traditional 繁體中文 (Chinese - Traditional)
  • Spanish Español (Spanish)
  • Esperanto Esperanto (Esperanto)
  • Japanese 日本語 (Japanese)
  • Portuguese Português (Portuguese)
  • German Deutsch (German)
  • Arabic العربية (Arabic)
  • French Français (French)
  • Russian Русский (Russian)
  • Kannada ಕನ್ನಡ (Kannada)
  • Korean 한국어 (Korean)
  • Hebrew עברית (Hebrew)
  • Ukrainian Український (Ukrainian)
  • Urdu اردو (Urdu)
  • Hungarian Magyar (Hungarian)
  • Hindi मानक हिन्दी (Hindi)
  • Indonesian Indonesia (Indonesian)
  • Italian Italiano (Italian)
  • Tamil தமிழ் (Tamil)
  • Turkish Türkçe (Turkish)
  • Telugu తెలుగు (Telugu)
  • Thai ภาษาไทย (Thai)
  • Vietnamese Tiếng Việt (Vietnamese)
  • Czech Čeština (Czech)
  • Polish Polski (Polish)
  • Indonesian Bahasa Indonesia (Indonesian)
  • Romanian Românește (Romanian)
  • Dutch Nederlands (Dutch)
  • Greek Ελληνικά (Greek)
  • Latin Latinum (Latin)
  • Swedish Svenska (Swedish)
  • Danish Dansk (Danish)
  • Finnish Suomi (Finnish)
  • Persian فارسی (Persian)
  • Yiddish ייִדיש (Yiddish)
  • Armenian հայերեն (Armenian)
  • Norwegian Norsk (Norwegian)
  • English English (English)

Discuss this Ghost Shark script with the community:

Citation

Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

Style:MLAChicagoAPA

"Ghost Shark" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2019. Web. 13 Dec. 2019. <https://www.scripts.com/script/ghost_shark_8925>.

We need you!

Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

Watch the movie trailer

Ghost Shark

The Marketplace:

Sell your Script !

Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


The Studio:

ScreenWriting Tool

Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


Thanks for your vote! We truly appreciate your support.