Crawl or Die

Synopsis: An elite security team assigned the task of protecting the last known woman who can become pregnant, find themselves caught in an endless claustrophobic underground tunnel system. The team soon learns - the real horror is not the unstoppable force chasing them, but the ever shrinking tunnel itself.
Director(s): Oklahoma Ward
Production: Uncork'd Entertainment
 
IMDB:
4.3
NOT RATED
Year:
2014
90 min
Website
12 Views

1

We gotta move.

Stay with him, he's your life line!

Follow me.

Stay with me guys!

Incoming! This way.

Follow me, follow me!

Recover north!

On our way!

Stay with me guys!

Ahh! Ah!

There's something down there,

I tripped over something.

Check it out!

Check around, there must be

something with that pipe.

Incoming!

Get them down, get them down!

Right around where I was.

It's coming, it's coming fast.

Perimeter, people!

Give me a perimeter!

- It's some kind of tunnel.

- Tank, come here.

Incoming!

Let's get down this hole.

Hook me up, Big Guy.

Down you go.

All right.

Stay Down!

What the f*ck?

At 0300, I received a Code 455.

This was one of two of

the last remaining,

non-infected, virus free

women on the planet.

At 0200, her life ended.

A victim of the OVT virus.

This...

is the last non-infected,

virus free, fertile woman alive.

She is your Package.

This female is to be shipped

off planet immediately.

At 1700 tonight, along

with the Package,

you will board the Oklahoma.

At 1800 you will be cryoslept

for a seven month travel.

Your 10-TSA destination...

Earth Two.

The rumors are true.

We have been preparing a

planet for inhabitation.

Four years' projected completion.

The Oklahoma will land adjacent

to a heavily wooded area.

You will secure the

Package off the ship.

Walk the Package 200

feet to a transport.

Secure the Package

on the transport.

Our nation has asked

for the best unit.

A unit that has never

lost a single Package.

You are that unit.

Let me be crystal,

should a situation arise.

Her pain, strain, cries or demands

are of no significance.

Not to me, not to you.

This Package gets delivered.

Thank you, Tank.

Oh, f*ck.

Ahhhh!

What the f*ck is that?

How you wanna play this, chief?

Get down!

Down!

Doc.

Doc!

Oh..

Snoop!

Oh, Jesus.

Snoop, go get the Doc.

Yeah.

- Did we stop it?

- Just be still, man.

Doc, we need you.

Let's go.

I'm not, I'm not leaving her.

We're not leaving her.

Come on, you come with me.

Can you move your

legs or your feet?

The knife.

- Can you feel that?

- No.

Can you feel that?

Feel what?

He's intact.

Back's not broke.

Could wear...

- Snoop!

- I'm on it!

Snoop, talk to me.

I'm working on it, I don't see

anything yet, I'm not through.

We have to move.

Few more seconds.

- You got eyes?

- No, not yet.

Can we at least move

away from this?

Just give me time.

Come on man, this

is taking too long.

I wanna get out of here.

I-I wanna go, I wanna leave.

We definitely have company in here.

Ah, f*ck.

Okay, the order.

Protocol.

Tank leads.

Then Package.

Doc, go.

I'm gonna leave,

I'm gonna get outta here.

You bring him Snoop!

- Go!

- Move!

Snoop.

I-I'm looking I don't...

Give me a minute,

I-I've gotta find it.

We don't have a fucking minute!

Talk to me, come on...

- ...keep talking to me!

- I-I don't see anything...

Hol-hold on.

Hold on, hold on.

- Can't see nothing?!

- Let me move it around, hold on, hold on!

Can one of you tell me what the

hell just happened up there?

I thought this planet

was classified blue?

It was blue.

It was, I...

Gimme a minute, I-I can see this

through my goggles, there's nothing...

- Well, stick your ear to the hole.

- I'm...

There's nothing there.

Shit.

When I say, you're

gonna pull this lever.

As soon as it opens,

you gotta turn this,

and you're gonna

yank the door open.

As soon as it opens, you get

behind it and stay back!

Jesus Christ.

Now!

Snoop?

Snoop!

Tank!

Tank!

Crawl!

We gotta crawl!

We gotta what?!

We have to, craw...!

How do you know those

Rate this script:(0.00 / 0 votes)

Translation

Translate and read this script in other languages:

Select another language:

  • - Select -
  • Chinese - Simplified 简体中文 (Chinese - Simplified)
  • Chinese - Traditional 繁體中文 (Chinese - Traditional)
  • Spanish Español (Spanish)
  • Esperanto Esperanto (Esperanto)
  • Japanese 日本語 (Japanese)
  • Portuguese Português (Portuguese)
  • German Deutsch (German)
  • Arabic العربية (Arabic)
  • French Français (French)
  • Russian Русский (Russian)
  • Kannada ಕನ್ನಡ (Kannada)
  • Korean 한국어 (Korean)
  • Hebrew עברית (Hebrew)
  • Ukrainian Український (Ukrainian)
  • Urdu اردو (Urdu)
  • Hungarian Magyar (Hungarian)
  • Hindi मानक हिन्दी (Hindi)
  • Indonesian Indonesia (Indonesian)
  • Italian Italiano (Italian)
  • Tamil தமிழ் (Tamil)
  • Turkish Türkçe (Turkish)
  • Telugu తెలుగు (Telugu)
  • Thai ภาษาไทย (Thai)
  • Vietnamese Tiếng Việt (Vietnamese)
  • Czech Čeština (Czech)
  • Polish Polski (Polish)
  • Indonesian Bahasa Indonesia (Indonesian)
  • Romanian Românește (Romanian)
  • Dutch Nederlands (Dutch)
  • Greek Ελληνικά (Greek)
  • Latin Latinum (Latin)
  • Swedish Svenska (Swedish)
  • Danish Dansk (Danish)
  • Finnish Suomi (Finnish)
  • Persian فارسی (Persian)
  • Yiddish ייִדיש (Yiddish)
  • Armenian հայերեն (Armenian)
  • Norwegian Norsk (Norwegian)
  • English English (English)

Discuss this Crawl or Die script with the community:

Citation

Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

Style:MLAChicagoAPA

"Crawl or Die" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2019. Web. 13 Dec. 2019. <https://www.scripts.com/script/crawl_or_die_6024>.

We need you!

Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

Watch the movie trailer

Crawl or Die

The Marketplace:

Sell your Script !

Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


The Studio:

ScreenWriting Tool

Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


Thanks for your vote! We truly appreciate your support.