Cardinal Matter

Synopsis: Austin Blum comes to a small Wyoming town looking for work and to reconnect with his cousin Hunter. He soon finds that Hunter's criminal actions have drawn a great deal of unwanted attention. Before long, Austin is being pursued by law enforcement and a deadly corporate cover-up. Rural life clashes with high-technology as Austin seeks to clear his own name and deliver justice.
 
IMDB:
4.0
TV-MA
Year:
2016
101 min
10 Views


Got a couple more of your

favorites for you, tonight.

Up next, a classic

-from the great Kenny Sean.

-Shit.

"Kill your beamer."

Coming up in just a minute.

Dow Jones is hovering around

prince album.

Come on.

Son of a bitch.

Mr. Ryan.

Yeah.

Cale Fleischer.

How do you do?

I got these guys on videotape...

I only use hard copies.

Okay.

I got a folder.

Hold on.

They're local guys.

They have records.

My supplies.

Yeah.

This is it?

That'll be enough.

Will it now?

Look.

This is what you get.

All right?

Just do your damn job.

Yes, sir.

You're not gonna

believe this ass...

What the f*ck...

God... god damn it!

CARDINAL MATTER:

Hunter.

Hunter?

I'm not here to sit anymore.

So, what?

You're just gonna run off

like you always do?

You're just gonna

leave him in jail?

It's not my problem.

He's your boyfriend.

You go get him.

It's because of you

that he bailed.

I'm not gonna get

locked up with him.

You'd like that,

wouldn't you?

Please man up

and deal with it, asshole!

-You okay.

-Who the f*ck are you?

I'm Austin.

Who the f*ck are you?

I forgot you were coming.

- That's Hunter's cousin.

- Great.

He can go get him then.

Where's Hunter?

-He got himself arrested.

-You got him arrested.

What'd he get

locked up for?

A possession with

intent to distribute.

-It's just weed.

-That does not matter.

You guys were dealing.

You go get him.

Dipshit should've run faster.

My...

You know what?

I'll get him.

Great.

Thanks, bro.

Yeah.

Where's the police station at?

Sheriff's station.

It's right on the street

-in the middle of town.

-And what about bail?

I'm running a

little light right now.

This is the last of it.

Tell him that.

Okay.

-You must be Mary.

-Yeah.

So, I'll be gone

whenever you get back.

So, welcome to town.

What can I do for you, sir?

I'm here to bail

out Hunter Blum.

What relates you to Mr. Blum?

I'm just here to bail him out.

That don't answer my question.

He's my cousin.

Got a bond?

Cash.

I.D., please.

Austin Blum.

License is expired.

Is that a problem?

Only if you want to collect

your cousin.

Go on and get Hunter.

You want me to check

with the sheriff first...

Won't be necessary.

Thank you for your service.

So, what brings you to town?

I'm just looking

for a job.

Word is the agriculture plant

is closing.

Be mindful of the folks

you associate with.

Understand?

Hey, cuz.

Hey, man.

Shit.

Where're you goin'?

You know where.

-Just come inside.

-I got nothin' to say.

Look, I'm sorry

'bout gettin' arrested.

-All right...

-it isn't just about that.

Look, you draw too much

attention to yourself.

That stuff it doesn't

just go missing.

Someone is gonna be

looking for it.

I got it under control.

Just please,

just don't come looking

for me this time.

Please.

Sorry about that.

-You okay?

-Yeah.

Guess I ain't that easy

to live with.

You know...

Don't ask me why, man,

but she loves me, you know?

Yeah, she does this.

I piss her off

and she goes camping up

by diamond Ridge.

I'll go

find her tomorrow.

Sounded to me

like she,

wanted to be left alone.

Nah, she'll cool off.

Always does.

Then we do a lot

of makin' up.

So, you'll get the place

to yourself for a day.

We're lookin'

kinda dry, though.

You want to...

You wanna hit the bar?

You know what I really need

is a job.

-Yeah? What kinda job?

-Yeah.

Ranch. Garage.

Thing is I need it

to pay cash.

What kinda work you do

over in Iraq?

Afghanistan.

Mostly convoy.

Guard duty.

You shoot anybody?

You okay with that?

Come on, let's

let's go talk to dusty.

Rate this script:(0.00 / 0 votes)

Thomas Major

Thomas Major (1720 – 30 December 1799) was an English engraver. His early career was in Paris. In England, he became engraver to Frederick, Prince of Wales; he was the first engraver recognized by the Royal Academy of Arts, and was chief seal engraver to the King. more…

All Thomas Major scripts | Thomas Major Scripts

FAVORITE (0 fans)

Submitted on August 05, 2018

Translation

Translate and read this script in other languages:

Select another language:

  • - Select -
  • 简体中文 (Chinese - Simplified)
  • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
  • Español (Spanish)
  • Esperanto (Esperanto)
  • 日本語 (Japanese)
  • Português (Portuguese)
  • Deutsch (German)
  • العربية (Arabic)
  • Français (French)
  • Русский (Russian)
  • ಕನ್ನಡ (Kannada)
  • 한국어 (Korean)
  • עברית (Hebrew)
  • Український (Ukrainian)
  • اردو (Urdu)
  • Magyar (Hungarian)
  • मानक हिन्दी (Hindi)
  • Indonesia (Indonesian)
  • Italiano (Italian)
  • தமிழ் (Tamil)
  • Türkçe (Turkish)
  • తెలుగు (Telugu)
  • ภาษาไทย (Thai)
  • Tiếng Việt (Vietnamese)
  • Čeština (Czech)
  • Polski (Polish)
  • Bahasa Indonesia (Indonesian)
  • Românește (Romanian)
  • Nederlands (Dutch)
  • Ελληνικά (Greek)
  • Latinum (Latin)
  • Svenska (Swedish)
  • Dansk (Danish)
  • Suomi (Finnish)
  • فارسی (Persian)
  • ייִדיש (Yiddish)
  • հայերեն (Armenian)
  • Norsk (Norwegian)
  • English (English)

Discuss this Cardinal Matter script with the community:

Citation

Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

Style:MLAChicagoAPA

"Cardinal Matter" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2020. Web. 28 Feb. 2020. <https://www.scripts.com/script/cardinal_matter_5072>.

We need you!

Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

The Marketplace:

Sell your Script !

Get listed in the most prominent screenplays collection on the web!


The Studio:

ScreenWriting Tool

Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


Thanks for your vote! We truly appreciate your support.