Bloody Mama

Synopsis: A psychological gangster film based on fact. Machine gun totin' Ma Barker lead her family gang (her sons) on a crime spree in the Depression era. Her loyal brood have every perversion imaginable. The sadistic Herman sleeps with his Ma. When Fred Barker is released from prison, he brings home his cell mate/lover Kevin Dirkman, who also sleeps with Ma, much to Fred's chagrin. Lloyd Barker is a spaced-out drug addict who sniffs glue if nothing better is around. Ma kidnaps happy-go-lucky millionaire Sam Adams Pendlebury and holds him for ransom. Arthur Barker - Ma's wallflower son - and Herman's hooker lady friend Mona Gibson also figure in the story. The bloody finale is virtually choreographed and a visual stunner. Filmed in the Ozarks.
Genre: Crime, Drama
Director(s): Roger Corman
Production: American International Pictures
 
IMDB:
5.6
Rotten Tomatoes:
17%
R
Year:
1970
90 min
191 Views


- Get her.

- Got her.

(KATE CRYING) I don't wanna!

Please, Papa!

I don't wanna! Papa!

(HENRY GRUNTING) Pipe down.

I don't wanna, Papa! I don't wanna!

Please, Papa!

You're a stubborn little b*tch, Kate.

You ain't hospitable.

FATHER:
Kate, don't you have

no respect for your pa?

HENRY:
Don't mean to hurry you up, Pa,

but why don't you just hurry up and hurry?

FATHER:
You just shut up, Henry.

Hold your sister down.

(KATE CONTINUES CRYING)

Blood, Kate.

- Thicker than water.

- KATE:
I don't want to!

Gonna have me some boys.

And there wasn't any one of them

who wouldn't kill for me,

and didn't kill for me.

Or me for them.

That's what you call family.

Mama's boys.

Ma Barker loved her sons.

She loved them every one.

And she raised them all

to be a mother's child.

She took them from their pa.

It was down towards Arkansas.

Bloody mama.

And her sons were goin ' wild.

Mama, bloody mama.

Sing me a lullaby.

Mama, bloody mama.

We'll all meet in that sweet by-and-by.

Ma Barker was her name.

She lived up to her fame.

As the one and only pistol-packin ' ma.

She taught her sons to shoot.

Some other things to boot.

Bloody mama and her sons

ha ve fought the law.

Mama, bloody mama.

Sing me a lullaby.

Mama, bloody mama.

We'll all meet in that sweet by-and-by.

Ma Barker taught her boys.

To play with guns, not toys.

But she overlooked

one plain and simple fact.

With the law around the bend.

Dyin ' is the end

'cause when you shoot at people.

They're gonna shoot right back.

Mama, bloody mama.

Sing me a lullaby.

Mama, bloody mama.

We'll all meet in that sweet by-and-by

(ALL SHOUTING)

- Ma!

- Herman, you gonna fry me to death!

Oh, Freddie, stop being a baby!

Hot water never did hurt your vital parts.

Taking a bath every Saturday

is disgusting.

FRED:
Turner boys don't have

to take a bath all winter long.

Yeah. They're too nervous.

Yeah. And that's why, my sweet lamb,

that's why the Turner boys stink.

They stink all winter long.

Hey, Ma,

Herman stole a pie

from Mrs. Turner's kitchen.

Oh, big mouth.

(WATER SPLASHING)

Did you do that?

Yeah, Ma, I did.

You must've been powerful hungry, huh?

Only ate half of it.

Threw the rest away.

That's good, baby.

Mrs. Turner's dogs

couldn't keep her pies down.

They'd have to puke them up.

(DOG BARKING)

Ma!

Damn little tattletale bastard!

I told you, and I told you, and I told you!

You're not to curse in my house!

What does that bastard want over here?

GEORGE:
We don't need a sheriff,

Mr. Sheriff.

Just wanna talk to you

about your boys, George.

GEORGE:
Well, Ma takes care of the boys.

You gotta talk to Ma about the boys.

KATE:
Hello, Sheriff. Talk!

Come on! Come on!

Want me to talk to you

with the boys here?

All of them?

Sure, unless you're scared

of my boys, Sheriff.

Herman, give me that soap over there.

And if you're scared of them, Sheriff,

then I think I would

keep my mouth shut if I was you.

Wanna tell your ma

what you did to the Turner girl?

SHERIFF:
Herman? Lloyd?

Wanna tell your ma before Mrs. Turner

finds a man with a shotgun

to come up here and blow your heads off?

KATE:
Now, come on, Sheriff.

Why don't you stop pestering my boys?

All they done was swipe

one of Mrs. Turner's pies.

(LAUGHING) They got definitely sick on it.

LLOYD:
That Suzie Turner's a smart ass.

She's awful pretty.

Suzie Turner does it with everybody.

She don't do it with nobody.

And if she does,

she don't get her arm broke doing it.

Now, come on, Sheriff.

You know my boys ain't touched no gal,

and may God rip out the guts

of anybody who says that they did.

Who tattletaled this lie?

Sheriff, come on, who said this lie?

Who said it?

Suzie Turner said so.

All right, then, you

just spit on her for me.

You understand?

You just spit on her for me. She's a liar.

You get him off our place.

George, get him off our place!

My boys is my boys, you understand?

They're my boys. They're my babies!

Understand?

KATE:
She's white trash!

And probably filthy with disease,

like all the other gals in this town!

You understand?

A smart boy, a smart boy

stays with his equals!

You understand that?

The trouble is, my boys,

my boys ain't got no equals

in Joplin, Missouri.

Come on, boys. Come on.

Get moving. We're going.

If the damn deputies left my boys alone,

they'd be good.

They'd be the best.

Herman, where did you get that car?

I didn't know there was a car

that good in this crummy town.

- Whose is it?

- The Sheriff's.

Good boy!

Good boy.

Thank you, George.

Why don't I go along, Kate?

I told you, you can't.

You gotta stay here

and scare off anybody tonight,

shoot 'em up.

Why don't I go along?

You can't. Now, come on, I told you, you...

You gotta tell everybody that me

and the boys is gone forever.

- How will I find you, Kate?

- You're gonna find me.

You're gonna find me someday in a palace.

And if you don't find me in a palace,

George, you ain't gonna find me.

And when you find me

and the boys in that palace,

you come in through the kitchen door.

And you remember, wipe your feet.

Kate, I'm the father.

You're a good man. You made good sons.

You've got all the equipment.

But, you know,

you never could make a decent living.

You never did mount me proper.

I guess your heart wasn't in it.

Did you see his eyes, Ma?

I couldn't stand it.

You gonna divorce him, Ma?

Shut up, Herman.

There ain't no divorces

in the Barker family. Never was.

He's your pa and you love him, remember?

You always love him, boys.

You love your pa.

Sure, Ma.

It was only just that...

George did everything

the way he was supposed to do it.

He was a born loser, and I ain't,

and you boys ain't.

You gotta fight the bastards always, boys.

You gotta remember you gotta fight 'em.

KA TE:
The world was sure changing

from when I was a little gal.

Women was showing

their bodies in public,

smoking, doing God knows what else.

I'm sure glad I didn't raise me any girls.

Who knows how they'd ha ve turned out?

You know, some people

even tried to put through

an anti-lynching bill in Congress?

But a lot of folks

went to Washington to help defeat it.

Anyway, my boys and me

were never much for politics.

If we had to steal, we did it our way.

- Morning.

- MAN:
Morning.

How much is it?

- 50 cents.

- 50 cents?

What, are you crazy?

50 cents just to cross over

to the other side?

It won't cost you nothing

to stay on this side.

- Stupid!

- KATE:
Damn fool.

I need a quarter.

A quarter? How we gonna buy gasoline

if we give old skinny a quarter?

HERMAN:
Shut up, Freddie.

How much you got?

Come on!

Dime.

Seven pennies, Herman.

So, three buffaloes and one penny.

How much is that?

How's business, Captain?

$17, Herman.

$18.23.

Good.

Come on.

HERMAN:
Come on, old man, open up.

Come on.

(BOYS WHOOPING)

HERMAN:
Come on. Come on.

(SCREAMS)

(GRUNTS)

HERMAN:
Get him! Let's get him.

(ALL YELLING)

HERMAN:
Son of a b*tch!

(ALL GRUNTING)

Rate this script:0.0 / 0 votes

Robert Thom

All Robert Thom scripts | Robert Thom Scripts

0 fans

Submitted on August 05, 2018

Discuss this script with the community:

0 Comments

    Translation

    Translate and read this script in other languages:

    Select another language:

    • - Select -
    • 简体中文 (Chinese - Simplified)
    • 繁體中文 (Chinese - Traditional)
    • Español (Spanish)
    • Esperanto (Esperanto)
    • 日本語 (Japanese)
    • Português (Portuguese)
    • Deutsch (German)
    • العربية (Arabic)
    • Français (French)
    • Русский (Russian)
    • ಕನ್ನಡ (Kannada)
    • 한국어 (Korean)
    • עברית (Hebrew)
    • Gaeilge (Irish)
    • Українська (Ukrainian)
    • اردو (Urdu)
    • Magyar (Hungarian)
    • मानक हिन्दी (Hindi)
    • Indonesia (Indonesian)
    • Italiano (Italian)
    • தமிழ் (Tamil)
    • Türkçe (Turkish)
    • తెలుగు (Telugu)
    • ภาษาไทย (Thai)
    • Tiếng Việt (Vietnamese)
    • Čeština (Czech)
    • Polski (Polish)
    • Bahasa Indonesia (Indonesian)
    • Românește (Romanian)
    • Nederlands (Dutch)
    • Ελληνικά (Greek)
    • Latinum (Latin)
    • Svenska (Swedish)
    • Dansk (Danish)
    • Suomi (Finnish)
    • فارسی (Persian)
    • ייִדיש (Yiddish)
    • հայերեն (Armenian)
    • Norsk (Norwegian)
    • English (English)

    Citation

    Use the citation below to add this screenplay to your bibliography:

    Style:MLAChicagoAPA

    "Bloody Mama" Scripts.com. STANDS4 LLC, 2024. Web. 24 Jul 2024. <https://www.scripts.com/script/bloody_mama_4344>.

    We need you!

    Help us build the largest writers community and scripts collection on the web!

    Watch the movie trailer

    Bloody Mama

    Browse Scripts.com

    The Studio:

    ScreenWriting Tool

    Write your screenplay and focus on the story with many helpful features.


    Quiz

    Are you a screenwriting master?

    »
    Who directed "The Grand Budapest Hotel"?
    A Wes Anderson
    B Martin Scorsese
    C Quentin Tarantino
    D Christopher Nolan